ANĐELKO PETRINIĆ

Novi šef ACI marine Opatija: ‘Uskoro kreće velika rekonstrukcija, imat ćemo 5 sidara!‘

Novi direktor ACI marine Opatija najavljuje velike infrastrukturne zahvate i otkriva ostale planove
Anđelko Petrinić
 Tomislav Krišto/Cropix

Krupna kiša, praćena tučom, iznenada se spustila na Ičiće. Bubnjanje po gatovima i brodovima ACI marine Opatija trajalo je kratko, desetak minuta možda. Mornari su u kabanicama i vjetrovkama stali na početke gatova u pripravnosti. Intervencija ipak nije bila potrebna. No, ta je kratkotrajna kiša ostavila duboke i široke lokve na obalnom putu, a otpale borove iglice po automobilima i kutovima marine pretvorila u blatne nakupine.

Lako je stoga razumjeti novog direktora ACI marine Opatije Anđelka Petrinića kada kaže da nekoć ekskluzivnoj marini treba opsežna rekonstrukcija. Marina u Ičićima, od otvaranja 1990. oaza za probrano društvo, gdje svoje barke, među ostalim, vežu Lepa Brena i poduzetnik Pavo Zubak, izgubila je stari sjaj. Kockama popločana šetnica podigla zbog nabujalih korijenja borova pa je sada grbava i čuva vodu, probleme stvara i odvodnja, stare cijevi i struja - postojeće instalacije ne mogu više pratiti potrošnju velikih modernih jahti. Cresanin Petrinić, bivši pomoćnik ministra prometa, mora i infrastrukture Olega Butkovića, koji je funkciju direktora opatijske jet-seterske marine preuzeo u studenom lani, trebao bi u svom mandatu realizirati projekt modernizacije marine, a sve nam je detalje otkrio u razgovoru na terasi restorana Bussola u marini Ičići.

image
Tomislav Krišto/Cropix

- Jednostavno, plan je da dođe bager i sve potaraca. Tu mislim na kopneni dio marine, sve od obalnog ruba, šetnice i objekata, sanitarija. Prije toga mora se ići u izmjenu UPU-a i produljenje koncesije, ali najesen nam je plan, ako sve prođe, početi s rekonstrukcijom i marinu dići na razinu pet sidara – priča nam direktor dodajući da bi sve trebalo biti gotovo najkasnije do 2024. godine.

U marini s preko 230 vezova plan je napraviti nove objekte, šetnicu i infrastrukturu. Prema riječima direktora, to znači da će prostor lokala Bussola, gdje upravo sjedimo, postati dvoetažni objekt, odnosno prizemlje i prvi kat, a ekskluzivni restorana na tom prvom katu trebao bi imati lijepi pogled na more. Isto tako, na mjestu sadašnjih sanitarija došao bi wellness, bazen, sobe za odmor i sanitarije. Sve to trebalo bi biti dovoljno za kategorizaciju u sam vrh hrvatskih marina – oznaku pet sidara.

Na pitanje smatrali da će marina, koju je 1990. otvorio začetnik ACI-ja Veljko Barbieri, uz tada veliko slavlje i u prisutnosti društvene i političke kreme, rekonstrukcijom izgubiti svoj šarm staromodne jet-set marine, direktor jasno odgovara – ne!

- Svi ovdje žele nove sadržaje. Cilj je gostima ponuditi bolju uslugu i bolje sadržaje, a vjerujem da se na to nitko neće buniti – jasan je.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Također, kako kaže, šarm ove marine ne čine te cijevi, struja ili voda, već djelatnici, a oni su ga brzo prihvatili iako , veli, „novi gazda uvijek drugačije mete”.

- Mi svi razmjenjujemo mišljenja i ja sam otvoren i pristupačan za njihove ideje. Naravno, moja mora biti zadnja, ali tu su ljudi čije je mišljenje i iskustvo dragocjeno – govori.

Recimo, šefica recepcije Željka Pejić, koja je upravo proslavila četvrt stoljeća u ACI marini Opatija, vrhunski je komunikator i poznaje svakog gosta, veli direktor.

- Ona me onda upozori za pojedinog gosta da znamo kakav je tko i kako mu pristupiti – dodaje.

Tehnološki partner Nautičke patrole je A1 mreža koja omogućava pouzdanu povezanost na cijeloj nautičkoj ruti

Na pitanje tko je od zvučnijih imena, znajući da desetljećima ovu marinu pohode značajni akteri društvenog i političkog života cijele regije, trenutno ovdje privezan, direktor se izvlači.

- Dolaze nam i dalje velike face, zaštićene osobe, ali, znate, GDPR je sada na snazi, više ne smijemo ništa govoriti... – uvjerava.

image
Anđelko Petrinić
Tomislav Kristo/Cropix

Petrinić je, inače, nautiku upoznao „prvo odozdo pa odozgor”, kako sam kaže. Završio je Prometni fakultet, a onda odmah otišao na brod. Proveo je nekoliko godina kao kadet na velikim teretnjacima od 180 metara ploveći svjetskim oceanima. Ostala mu je još godina navigavanja do kapetanskog ispiti, veli, ali u tome ga je spriječila iznenadna smrt oca. Vratio se doma na Cres, u Orlec, gdje je rođen. Predavao je jedno vrijeme u Srednjoj pomorskoj školi u Lošinju, a potom ušao u sustav Lučkih uprava. Bio je ravnatelj Lučke uprave Cres, a potom i Lučke uprave Krk prije nego li je postao pomoćnik ministra Olega Butkovića. S te je funkcije 2019. razriješen na vlastiti zahtjev.

- Nisam bio siguran što bih radio, ali znao sam da želim raditi nešto s morem – otkriva dodajući da mu je baš u tom trenutku došao poziv od Kristijana Pavića, direktora ACI-ja s ponudom da preuzme marinu Opatija od dosadašnjeg direktora Ivice Škeca koji je prebačen u ACI marinu Umag.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Što se tiče financijske situacije koju je zatekao dolaskom u ured u opatijsku marinu, Petrinić veli da je marina Ičići i lani, u izazovno korona-vrijeme, ostvarila 90 posto prihoda iz 2019., da imaju stalnu klijentelu, malo tranzita i da su, po tom pitanju, prihodi stabilni.

- Vjerujem da ćemo se i ove sezone primaknuti jako blizu rezultata iz 2019. godine – napominje dodajući da su im već sada svi vezovi popunjeni.

Ono što ističe kao svoj prvi direktorski potez koji je odmah imao efekt na povećanje prihoda marine jest uvođenje novih pravila u parkingu.

- Previše je ljudi imalo kartice za ulaz u marinu. Nered je to bio. Ljudi koji nemaju vez dolaze tu besplatno parkirati auto i onda odlaze na plažu. Nitko im ne brani parkirati ovdje, ali ta usluga ima svoju cijenu – zaključuje direktor.

Ovdje je jednom prigodom pristao i trajekt Plovputa

Na maloprodajnom mjestu Ine u Opatiji, u neposrednoj blizini ACI marine Opatija u Ičićima, mogu pristati brodovi do 40 metara dužine, kako nas je uputio voditelj poslovnice Eduard Belas.

- Ispred obale je gaz od četiri metra, a dužina cijelog prilaza je 30 metara. Pristao nam je ovdje bez problema čak i trajekt Plovputa jednom prilikom – govori voditelj Belas.

Nautičarima su ovdje na raspolaganju tri vrste goriva na četiri agregata: Eurosuper 95 BS, Eurodizel BS i Plavi dizel BS. Brzina protočnosti goriva je 130 litara u minuti za dizelska goriva i 40 litara po minuta za benzinska. Maloprodajno mjesto ljeti radi od 7 sati do 21 sat svaki dan, uključujući nedjelju i blagdane.

Najviše posjetitelja je tijekom sezone petkom i subotom, a povezano je to i s time da je maloprodajno mjesto smješteno odmah uz opatijsku Ljetnu pozornicu gdje se gotovo svaki vikend u sezoni održavaju koncerti.

- Imamo ovdje i ledenu vitrinu s hladnim pićima, sokovima, vodom i pivom za goste s kopna – pokazuje voditelj.

Osim toga, na maloprodajnom mjestu može se naći i ledomat, sladoled te nautička oprema kao što su zastave, kanisteri, ulja i sredstva za čišćenje.

image
Nautička patrola, sponzorska pasica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2021 12:04