PIŠE MLADEN GEROVAC

Ovo je zadnja marina. Napokon može početi brojanje glasova za Zlatno sidro

Marina Mitan, kao i marina Novi, nevina je žrtva naše ovosezonske brze brodske koronarute Patrole koju smo spustili s one strane Krka
Marina Mitan
 Matija Djanjesic/Cropix

I u marinu Mitan stižemo ove sezone s kopna. Marina Mitan, kao i marina Novi, nevina je žrtva naše ovosezonske brze brodske koronarute Patrole koju smo spustili s one strane Krka. Prošle smo godine došli s mora, ali užitak je doći i s kopna. Marina Mitan smještena je uvali Muroskva na samom južnom izlazu iz Novog, odmah podno Jadranske magistrale, i pogled na ovo gnjezdašce brodica i jahti u njedrima bure doista je krasan prizor. Posložena je skladno i lijepo kao kutijica, ima oblik školjke, a netko će je zbog uvučenosti u kopno, postraničnih litica i moćnog lukobrana nazvati i utvrdom koja svoje podanike štiti od nasrtaja opake bure.

Međutim, upravo ljudi u ovoj marini već tri godine ozbiljno radi protiv fame i straha od “opake bure” i uspijevaju svojom marinom pridonijeti da se i sjeverni Jadran vinodolskom i velebitskom rutom uključi u hrvatski nautički raj. Uz Istrijana s kopna Tomislava Salopeka, rođenog Buzećanina, koji je baš s tim zadatkom došao raditi u ovu marinu kao direktor, tu je i njezin kapetan Aleksandar Car iz Crikvenice, koji je s burom na “ti”. Upravo Car kaže kako je u marini Mitan smještena “jaka jedriličarska kolonija”.

Naime, bura je ovdje i adrenalinski izazov, prije svega za vlasnike jedrilica čijih dvadesetak jarbola prkosno strši u nebo na vezovima marine. Dio njih mogao bi se čak nazvati i pripadnicima neformalnog kluba fanova bure. To se prije svega odnosi na Nijemca Nicu Baumgartla koji je svojoj 20-metarskoj jedrilici MacGregor nadjenuo ime Cest la vie - To je život i njom oplovio pola svijeta. Tu je i Slovenac Bor Sotlar, nautičar koji je sudjelovao u legendarnoj jedriličarskoj ekspediciji Mladena Šuteja Čigrom oko svijeta. Tu su još dva jedriličara koji iza krme svojih jedrilica imaju tisuće milja svjetskih mora.

A tom klubu fanova jedrenja i bure pripada i sam Aleksandar Car sa svojom jedrilicom od drva i epoksija, napravljenom u Varaždinu prema Van de Stadt nacrtima. Tim fanovima bure možemo pribrojiti i nas nekolicinu pripadnika Nautičke patrole, koji su lani ovdje uplovili i isplovili baš pod burom. I uživali u borbi s njenim refulima u Vinodolskom kanalu i Senjskim vratima. No, evo nas sada ovdje u mirnom okružju sunčanog vikenda, na izmaku sezone. Kapetan marine Car na regati je u Crikvenici, ali nam je organizirao pomoć posade marine.

Nasmiješena i susretljiva recepcionarka Sonja s mornarom Bojanom pomaže nam u anketiranju nautičara. Priključuju se i Anđelo, Renato i ostali momci s gatova. Zahvaljujući njima, imamo i završni broj ispunjenih anketnih upitnika ove sezone Nautičke patrole. Sada se možemo napokon prihvatiti brojenja glasova za Zlatno sidro.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2020 20:09