OD BELGIJE DO JADRANA

USPJEŠNI MEDICINSKI PODUZETNIK PORIJEKLOM IZ CISTE PROVO 'Htio bih naučiti hrvatski i jednog dana napraviti kućicu ovdje u Slanom'

Robert i Andy Pleic ugostili su nas na svojem brodu Dyma III, motornjaku Sessa Marine C 44
 Tomislav Krišto / CROPIX

Belgijski poduzetnik Robert Pleic tijekom života je, priča, svoje dvije bake zvao različitim nazivima - jedna je bila baba, a druga nona. Pleicev je otac rođen u Cisti Provo kod Imotskog, a majka mu je Talijanka iz Udina. Baba mu je umrla dok je još bio dječak, tako da je kao dijete više vremena proveo s nonom. No, već nekoliko desetljeća detaljno istražuje zemlju svoje babe i ustrajan je u tome da joj svojim poslovnim sposobnostima i doprinese.

- Sa svojim sinom Andyjem obišao sam sve ACI marine od Zadra do Dubrovnika, a prije tri smo se godine skrasili u najnovijoj, ovoj u Slanom - priča nam gospodin Pleic, koji nas je ugostio na svojem brodu Dyma III, motornjaku Sessa Marine C 44. Više je razloga zbog kojih je, s obitelji, odlučio da će njihova ljetna nautička rezidencija biti baš tamo.

- Slano je blizu Cavtata, gdje imam rodbinu, što mi je vrlo važno. Nadomak mjesta su Pelješac, Šipan, Mljet i drugi otoci, a marina je nova i u njoj je sve kako treba biti - priča nam pa dodaje da bi jedino volio da u blizini postoji garaža u kojoj bi mogao tijekom zime ostaviti brod jer ga ovako nakon nekoliko mjeseci po hrvatskom dijelu Jadrana otprema u Anconu.

Robert obožava Hrvatsku, a najviše mu je žao, kaže, što nikada nije uspio naučiti hrvatski jezik.

Plan za Osijek

- Kada negdje uplovljavamo, ljudi uoče moje prezime i odmah znaju da sam iz imotskog kraja, pa im teško padne kad vide da ne govorim hrvatski - govori nam kroz smijeh, pa dodaje da nikada nije kasno i da barem zna čime će se zaokupiti kad bude u mirovini. A ima i još jednu nadu - sina Andyja, studenta međunarodnog biznisa u Maastrichtu. Andy već govori francuski, engleski, španjolski i brazilski, a plan je da iduće godine, kada završi fakultet, počne učiti i hrvatski.

- Moja je ideja, koja se i njemu sviđa, da nakon kraja školovanja na nekoliko mjeseci ode u Osijek i tamo počne učiti hrvatski. Tamo imamo puno prijatelja i vjerujem da je to idealan grad za učenje. Recimo, u Dubrovniku, gdje smo često bili poslom, puno je turista. Upoznaš ljude različitih nacionalnosti i razgovaraš na engleskom ili francuskom, pa od toga u kontekstu učenja jezika i nema pretjerane koristi.

U Osijeku bi jednostavno više bio okružen hrvatskim jezikom, a i grad sam po sebi jako lijepo mjesto za život. Jeftino je, grad je iznimno lijep i ima bogatu povijest, ljudi su ljubazni, a Zagreb i Budimpešta vrlo su blizu za slučaj da želite otputovati negdje dalje - objašnjava nam Robert planove.

Prednosti Slanog

Volio bi da Andy progovori hrvatski ne samo zbog sentimentalne vezanosti za našu zemlju nego i radi posla. Sin je zainteresiran za ulazak u biznis s ocem, kojem je primarni fokus rada, u njegove četiri tvrtke, medicinska oprema.

- Prošle smo godine u Dubrovniku napravili konferenciju na kojoj je sudjelovalo 20-ak radiologa iz Hrvatske, BiH, Koreje, Belgije i SAD-a. Idući takav događaj, kojem će tema ovoga puta biti mamografija, pripremamo za 2021. Bit će govora o opremi, ali i o uzrocima bolesti, novim metodama liječenja i sličnom. Konferencija će trajati od tri do pet dana - priča nam Pleic stariji te dodaje da, s obzirom na to da je oko 30 godina u poslu s medicinskom opremom, poznaje puno stručnjaka. Često ih pozove i na svoj brod i, evo, baš dok smo u posjetu, stiže prijatelj radiolog koji živi na Ibizi.

- Neki ljudi još vide Hrvatsku kao zemlju u kojoj je nedavno završio rat, tako da mi je zaista drago kad dobijem priliku organizirati događaj ovoga tipa, koji ne samo da je društveno koristan nego i pojedince razuvjeri da je Hrvatska zemlja kod koje su prvo što se vidi ožiljci od rata - kaže nam.

Premda smatra da je Hrvatska već sada po brojnim stavkama idealna zemlja, kaže da je vidljivo da ona konstantno raste i podiže vlastitu ljestvicu. I sam bi volio biti dio toga napretka. - Uvijek govorim da bi mi bilo i veliko zadovoljstvo kad bih jednoga dana kupio zemlju ovdje u Slanom. Želio bih napraviti malenu kućicu. Malo je daleko od zračne luke, ali to i nije toliki problem. Ne idete svaki dan na aerodrom. Zaton i Dubrovnik već su puni ljudi, a ovdje ima puno prostora, kao i mjesta za napredak u kontekstu ugostiteljskih objekata i sličnih stupova turizma. Iako se, s druge strane, nadam da ništa neće otići predaleko i da će se zadržati naglasak na bajkoviti krajolik, da će se sve planski i smisleno odraditi - kaže nam.

A u potencijal ove zemlje ne vjeruje samo po pitanju turizma nego i sporta, pogotovo nakon prošlogodišnjeg briljantnog nastupa reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu. Tako da je, uz medicinu, i jedan dio svojeg biznisa posvetio upravo nogometu. - Bavim se i nogometnim transferima, a ovdje imam odlično partnerstvo s osječkim nogometašem Nikšom Petrovićem, koji mi radi scouting u BiH, Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Tražimo mlade talente od 14 do 16 godina i onda ih usmjeravamo dalje, a Hrvatska je posebno poznata po brojnim iznimnim igračima - kaže, pa dodaje: može se reći i iznimnim ljudima općenito.

- Po iskustvu, svi ti ovdje pokušaju pomoći i daju ti pažnju. Ako su zauzeti, pristojno ti to kažu, no uvijek daju sve od sebe da bismo mi, gosti, bili sretni. Kad Andy ostane sam na brodu, direktorici marine u Slanom šaljem poruke da pripazi na njega. Takve obiteljske atmosfere nema svuda - zaključuje Pleic stariji.

Poznata ruska menadžerica vodi čarter bazu od osam brodova

Prije 15 godina, kada je Kristina u Moskvi završila fakultet i udala se za Romana Vlasova, medeni mjesec proveli su na Jadranu. A kada im se rodila kćer Sofia, odlučili su doseliti se u Hrvatsku. Zasnovali su dom u Zagrebu. Tu im se rodio sin Ivan (6). Najprije su pokrenuli neke zajedničke poslove kao što je trgovina luksuznom dizajnerskom odjećom, zatim je Kristina preuzela ulogu glavne menadžerice:

otvarala je Spa salone, organizirala izložbe Dani ljepote i fitnessa, vodila marketing Orlando Fitness group, pokrenula je otvaranje mreže pubova HARAT’s, bila je project manager u IKEA-i, s Romanom je otvorila agenciju Vjetar promjena za pomoć Rusima u Hrvatskoj... Prije dvije godine ušla je na top pet najuspješnijih ruskih poduzetnica u Hrvatskoj.

Tomislav Krišto / CROPIX

U međuvremenu, ušla je i u nautiku. Organizirala je biznis regate za Ruse iz Marine Frapa. Tako je upoznala i vlasnika čarter agencija Simple Sail, koji ima bazu sa 30-ak čarter brodova u Crnoj Gori. Prošle sezone Simple Sail je odlučio otvoriti bazu i u ACI marini Slano. I evo sada Kristine Vlasove ovdje na gatovima marine u funkciji voditeljice čarter baze s osam brodova: četiri katamarana i četiri jednotrupca.

- Bazu smo pokrenuli prošle godine potkraj kolovoza, i za ovu sezonu kompletnu flotu bukirali smo već u 2. mjesecu. Posebno dobro idu katamarani...

S Kristinom su ovdje i djeca, Roman je u Zagrebu...

- Preselila sam se u Slano i lijepo mi je ovdje. Znam i volim jedriti, a naš sin Ivan također je sretan, kaže da će biti mamin kapetan - kaže Kristina. (Mladen Gerovac)

Kristalno čisto more i magični pogled na dubrovački arhipelag

U ACI marini “Veljko Barbieri” iznajmili smo tri mountain bikea i krenuli u istraživanje zaljeva u kojem je smješteno Slano.

Prve dvije plaže koje smo pronašli na svojoj bike turi su komercijalne, odnosno hotelske. Admiral Grand Hotel je mjesto s pet zvjezdica, dok nešto udaljeniji Osmine ima tek zvjezdicu manje. Posebno nas se dojmilo mjesto za kupanje ispred hotela Osmine jer je on na samome rubu Slanog, zbog čega je u kristalno čistome moru konstantno tek nekoliko ljudi.

Tomislav Krišto / CROPIX

Između dva hotela, jednoga u centru a drugoga na rubu mjesta, još je cijeli niz malih plaža, no naumili smo potražiti one udaljenije i ne baš tako pristupačne. Vozimo prema Slađenovićima, malenom ribarskom selu koje se ponosi magičnim pogledom na dubrovački arhipelag. S magistrale skrećemo na alternativni put. Tu kreće prava avantura. Usponi, spustovi, teren posut kamenčićima, pa i povećim kamenjem, okružen raslinjem i drvećem.

Veliki naleti adrenalina koje prekidamo tek radi stajanja na veličanstvene prirodne vidikovce, koji pružaju pogled na cijelo Slano. Dolazimo u Slađenoviće, gdje nam ljubazni turisti na odmoru toče vodu u naše prazne boce, pa se odmah bacamo u more. Mjesto nas oduševljava mirnim i improviziranim kampom, koji djeluje još simpatičnije nakon što smo gledali u velebne hotele.

Nakon kupanja, krećemo natrag u Slano, a cijela tura traje nam oko tri sata. Sveukupno smo prešli oko šest kilometara (no zbog uzbrdica djeluje barem duplo). Žalimo što nemamo vremena za obići i druge okolne uvale kao što su Janska, Budima i Banja, no i zadovoljni smo svojim popodnevnim treningom.