OBITELJ TRCERA

Zlatne ruke šaptača brodovima: Nema toga što Mate i Toni ne mogu popraviti

Prije više od 20 godina Mate je u vodičkoj marini radio deset brodova godišnje. Danas ih odrađuje pedeset
Mate (desno) i Toni Trcer
 Željko Hajdinjak/Cropix

Godine 1984. gradila se ACI marina na otoku Piškeri, koja će biti otvorena dvije godine kasnije. Bio je to samo jedan od projekata ambiciozne nautičke mreže koju je osmislio Veljko Barbieri.

Kućni majstor te marine od samog početka bio je gospodin Trcera, kojemu su se oko nogu motala njegova djeca, Mate i Toni, upijajući od ranih dana sve što je važno znati o brodovima, marinama i odnosu prema gostima. Kasnije je Trcera stariji imao i svoj servis. Nije stoga neobično da su obojica njegove djece danas jedni od ključnih djelatnika marine, i to one vodičke, gdje ih susrećemo u poslu. Mate (40) ondje vodi svoj servis - važan segment nautičkog turizma, znat će svatko tko je ikada imao problem s brodom, a njegov je brat Toni (37) "kućni majstor", kao nekoć njegov otac na Piškeri.

- Moja funkcija je da održavam sva plovila, motornjake, jedrilice, što već treba. Sve mogu napraviti i nema problema koji ne rješavam. Surađujem i s kooperantskim tvrtkama po potrebi, oni mi rade dubinsko čišćenje, tokarske poslove, tende... - kaže nam Mate kojemu gosti neprestano prilaze, razgovaraju s njim o plovilima, o onome što je napravljeno ili tek treba napraviti na brodu. Kad je tek počeo servisirati brodove, prije više od 20 godina u vodičkoj marini, radio je, kaže nam, deset brodova godišnje. Danas ih odrađuje pedeset, a Mate tvrdi da nema toga što on ne može popraviti. Zlatne ruke, čini se, ima i njegov brat Toni.

- Ovdje sam kućni majstor, ali i mornar po potrebi. Svi smo jedna velika obitelj, uskačemo si i pomažemo gdje treba. U marini volim raditi, to sam pokupio još od oca, stalno sam bio među brodovima. Logično je da je i mene i brata povukao u sve to i drago mi je da je Mate svojim servisom nastavio obiteljski biznis - kaže nam Toni.

image
Željko Hajdinjak/Cropix

Sezona je odlična, čarter-tvrtke imaju rezervacije do studenoga

Sve što smo najavili lani kad je vaša Patrola bila ovdje, sve smo to i ostvarili, kaže direktor ACI marine Jakov Jadrešin. Prije svega, uredili smo charter-port, kako zovemo dio marine namijenjen za poslovanje čarter-agencija i prihvat njihovih gostiju te smještaj na brodove. Tu je recepcija, tu su uredi, servisi, skladišta … Nadalje, dva su gata dobila pontonske sekcije za vez čarter-brodova i brodova u tranzitu, kaže Jadrešin.

Sve je napravljeno na vrijeme, jer sezona je unatoč pandemiji - odlična. Prema direktorovim riječima, počelo je još u svibnju, nastavilo se u lipnju i evo trenutačno su svi čarter-brodovi vani. Nastavak je također obećavajući, čarter-agencije imaju rezervacije sve do studenoga.

No, Jadrešin je otišao i korak dalje od obećanog. Marinski restoran što ga je preuzeo šibenski ugostitelj Ivan Kovilić, inače vlasnik poznatog ugostiteljskog objekta Krka Belvedere na vidikovcu uz autocestu, i ovdje će posluživati jela koristeći izvore iz širokog kruga OPG-ova s kojima surađuje. A kad kažemo korak dalje, mislimo na izdvojeni punkt na terasi restorana, gdje lokalni proizvođači izlažu svojih ruku djela: pršut, sir, vino, maslinovo ulje, med, slane inćune i razne druge pripravke…

S direktorom Jadrešinom razgovaramo i o ostalim ambicioznim planovima marine čija realizacija ima garanciju u odličnoj suradnji s regionalnom i lokalnom samoupravom. Cilj je da ACI marina Vodice na višu razinu podigne ono što je bila - važno, ako ne i najvažnije mjesto u suvremenoj turističkoj stvarnosti Vodica. (Mladen Gerovac)

image
Nautička patrola, sponzorska pasica
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 23:05