OBRAZOVANJE U KRIZI

Apel međunarodnih organizacija: ‘Škole u pandemiji moraju ostati otvorene, šteta je već golema‘

Djeca iz siromašnih zemalja izgubila su gotovo četiri mjeseca školovanja od početka pandemije, upozorio je UNICEF
 John Moore/Getty Images/AFP

UNESCO, UNICEF i Svjetska banka pozvali su da se u borbi protiv koronavirusa škole širom svijeta ostave otvorenima, u izvješću objavljenom u srijedu u kojem ističu štete koje zatvaranje obrazovnih ustanova izaziva, posebno u siromašnim zemljama.

"Ključno je dati prioritet ponovnom otvaranju škola i organizirati neophodne satove kako bi se uhvatilo gradivo", za one učenike čije su škole bile zatvorene, stoji u priopćenju Roberta Jenkinsa, dužnosnika odjela za obrazovanje u UNICEF-u.

"Ne trebamo ići daleko da bismo vidjeli golemu štetu koju je pandemija prouzročila na učenje djece u čitavome svijetu. U zemljama niskog i srednjeg dohotka taj razarajući učinak je povećan jer postoji ograničen pristup učenju na daljinu, povećan rizik proračunskih smanjivanja i kašnjenje u planovima ponovnog otvaranja", naglasio je.

Istaknuo je da je to sve osujetilo svaki izgled normalnosti za učenike.

Po izvješću te tri institucije, djeca iz siromašnih zemalja izgubila su gotovo četiri mjeseca školovanja od početka pandemije. U bogatim zemljama, gdje mogu sudjelovati u učenju na daljinu, izgubila su šest tjedana, pojašnjava dokument.

UNESCO i Svjetska banka smatraju da je ključno da se odmah uloži u školske sustave kako bi se smanjio sve širi jaz koji nastaje između onih koji imaju osigurano školovanje u bogatim zemljama i onima u siromašnima.

Izvješće triju institucija napravljeno je na temelju informacija iz gotovo 150 zemalja prikupljenih između lipnja i listopada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 15:13