MISTERIOZNI NESTANAK AVIONA SA 239 PUTNIKA

BOEING BI MOGAO BITI PRVA ŽRTVA CYBER OTMICE Spustio se ispod 1500 m i izbjegao radare?

Malaysia's Minister of Defence and Acting Transport Minister, Hishammuddin Hussein (L) looks at maps as Director General of Civil Aviation Department (DCA) Azharuddin Abdul Rahman (R) answers questions during a press conference at a hotel near Kuala Lumpur International Airport in Sepang on March 17, 2013. An investigation into the pilots of missing Malaysia Airlines flight 370 intensified on March 17 after officials confirmed that the last words spoken from the cockpit came after a key signalling system was manually disabled. AFP PHOTO/ MANAN VATSYAYANA
 AFP

Istraga oko misterioznog nestanka zrakoplova Malaysian Airlinesa koji je zajedno s 239 putnika i članova posade nestao prije devet dana i dalje se nastavlja. Prema posljednjim informacijama američki istražitelji smatraju kako je zrakoplov najvjerojatnije odletio do Indijskog oceana zapadno od Australije, doznaje Bloomberg.

Satelitski podaci pokazuju dva moguća smjera kojim je zrakoplov odletio. Jedan je gore navedeni, dok je drugi sjeverozapadno prema Kazahstanu. Ipak se taj čini manje vjerojatnim jer bi zrakoplov morao preletjeti preko zračnog prostora kojeg kontrolira nekoliko zemalja.

MISTERIJ JOŠ UVIJEK TRAJE Australija kreće u potragu za nestalim Boeingom 777 s 239 putnika i članova posade

Stručnjaci su se složili s time da postoji velika mogućnost da zrakoplov nikada ne bude pronađen ukoliko je on otišao prema Južnom Indijskom oceanu jer je to jedno od najzabačenijih područja s najvećom dubinom mora.

VIDEO: Snimka sigurnosnih kamera na kojoj se može vidjeti pilota i kopilota nestalog malezijskog zrakoplova neposredno prije ukrcavanja na let na kojem se avionu izgubio svaki trag

Kada je riječ o malezijskom dijelu istrage, šef Malaysian Airlinesa Jauhari Yahya, izjavio je kako je sporne posljednje riječi iz zrakoplova upućene kontrolnom tornju, 'U redu, laku noć', nije uputio pilot nego kopilot. Osim toga dodao je i to da se ne zna točno kada je isključen jedan od sustava zrakoplova za automatsko praćenje, što je u suprotnosti s izjavom malezijskih ministara tijekom vikenda.

Sve je to pojačalo sumnje da se radi o otmici ili sabotaži, a pogotovo ako se uzme u obzir da je posljednja poruka poslana nakon što je isključen sustav ACARS, računalni sustava za održavanje.

U međuvremenu, malezijski mediji pišu kako se nestali zrakoplov spustio na samo 1524 metra visine da bi time izbjegao radare u tri zemlje iznad kojih je letio. Manevar karakterističan za borbene avione. Ove tvrdnje istražitelja daju vjerodostojnost ranijim izvještajima prema kojima su svjedoci posvjedočili o jakoj svjetlosti i grmljavinskoj buci u vrijeme kada je zrakoplov promijenio smjer.

Inače, u nedjelju se pojavila još jedna teorija o nestanku zrakoplova. Po toj teoriji zrakoplov je otet uz pomoć mobitela ili USB stika. Stručnjaci za antiterorizam vjeruju da su se brzina, visina i smjer zrakoplova mogli promijeniti uz pomoć radio signala poslanog iz malog daljinskog uređaja.

Prema njima, to su mogli uraditi cyber teroristi spojivši se na uređaje za zabavu u zrakoplovu te zaobilaženjem sigurnosnog softvera.

Je li u ovom slučaju riječ o otmici zrakoplova ili je ipak došlo do nesreće još uvijek nije poznato unatoč tome što se potragu uključilo čak 25 zemalja.

Prema posljednjim informacija grčki teretni brod je poslan kako bi provjerio predmete koji plutaju morem. Iako se za njih pretpostavljalo da bi mogli biti koferi od putnika oni nisu pronađeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. svibanj 2024 10:53