TEŠKE OPTUŽBE

Booking.com na udaru, tvrde da napuhavaju cijene hotela: ‘Napravili su štetu od nekoliko stotina milijuna eura‘

Booking.com nije odmah odgovorio na Reutersov upit da komentira navode nizozemskih potrošačkih udruga

Srediste Booking.com agencije

 Michalis Ppalis - Editorial/alamy/profimedia
Booking.com nije odmah odgovorio na Reutersov upit da komentira navode nizozemskih potrošačkih udruga

Nizozemske udruge za zaštitu potrošača objavile su da namjeravaju podići tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, tvrdeći da je od 2013. godine ‘napuhavao‘ cijene hotelskog smještaja.

Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su u srijedu građane koji su zbog takve Bookingove prakse pretrpjeli štetu da im se pridruže. Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od "nekoliko stotina milijuna eura", tvrde udruge.

- Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine - izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.

image

Srediste Booking.com agencije

Michalis Ppalis - Editorial/alamy/profimedia

Booking.com nije odmah odgovorio na Reutersov upit da komentira navode potrošačkih udruga.

Hoteli se u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obvezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.

Europski zakon o digitalnim tržištima zabranjuje pak velikim internetskim platformama ugovorne odredbe o cjenovnom ‘paritetu‘, a Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.

Cjenovni paritet također nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.

Očitovanje Booking.coma

"Uvijek smo se zalagali za najbolje moguće cijene i transparentno iskustvo rezervacije za putnike, te snažno odbacujemo bilo kakve optužbe koje tvrde suprotno.

Trenutno provjeravamo sadržaj ovih navoda i reagirat ćemo u skladu s zaključcima.

Uklonili smo klauzule o cjenovnom paritetu diljem Europe, ali vjerujemo da su one do sada pomagale putnicima da svugdje imaju pristup izvrsnim cijenama."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
06. srpanj 2025 10:38