SKANDAL

Epska borba za 400 ukradenih putničkih zrakoplova: Leasing kuće i osiguravatelji se svađaju, a avioni propadaju

Zapadne sankcije Rusiji također zabranjuju prodaju originalnih dijelova i usluga zračnim prijevoznicima u Rusiji, što je onemogućilo normalno održavanje aviona

Ruski komercijalni zrakoplov

 Anthony Kay/flight/Alamy/Alamy/Profimedia/Anthony Kay/flight/Alamy/Alamy/Profimedia
Zapadne sankcije Rusiji također zabranjuju prodaju originalnih dijelova i usluga zračnim prijevoznicima u Rusiji, što je onemogućilo normalno održavanje aviona

Ubrzo nakon što je Putin pokrenuo sveobuhvatnu invaziju na Ukrajinu, Rusija je zaplijenila stotine komercijalnih aviona u vlasništvu europskih i američkih leasing društva. Više od dvije godine kasnije, sudbina tih zrakoplova čini se sve turobnijom. Čak i ako zapadne kompanije nekako uspiju "izbaviti" te avione iz Rusije, postoji mogućnost da su toliko oštećeni da više nisu u voznom stanju.

Putnički avioni zrakoplovnih kompanija Airbus i Boeing u Rusiji su se pojavili prije dva desetljeća, kad je država htjela modernizirati svoju flotu i vratiti svoje mjesto na globalnoj pozornici. Oko polovice od otprilike 1000 zrakoplova ruske flote komercijalnih aviona u vlasništvu je inozemnih leasing tvrtki.

image

Avioni Aeroflots parkirani u zračnoj luci Š...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 15:26