
Francuski influenceri odsad će morati biti puno oprezniji s reklamnim poslom. Naime, u Francuskoj je donesen zakon za čije je kršenje predviđena čak i zatvorska kazna. Riječ je o novim pravilima promidžbe koja na udaru imaju obmanjujuće ili lažne reklame, s ciljem zaštite potrošača.
Ograničena je promidžba lutrije i klađenja, a zabranjena promocija duhana i sličnih proizvoda. Francuska je prva zemlja u Europi koja je na ovaj način zakonski definirala promidžbenu ulogu influencera.
Zakon su podržale sve stranke, a u Senatu je prošao uz jednoglasnu podršku. Razlog za donošenje zakonskog okvira djelovanja influencera - osoba koje promoviraju proizvode svojim sljedbenicima, ali ne naznačuju da im se za to plaća - je rast broja žrtava internetskih prijevara. Bilo je, rekli su zastupnici, nužno definirati konture komercijalnih aktivnosti i naznačiti koje su "odgovornosti i obveze" influencera.
Zato, prema novom zakonu "akteri komercijalnog utjecanja" neće moći promovirati lutriju ili klađenje i kockanje na platformama koje nemaju mogućnost zabraniti pristup mladima.
Zabranjena su i promoviranja plastične kirurgije i nekih kozmetičkih tretmana, kao i dijela "financijskih proizvoda" i medicinskih uređaja.
U slučaju kršenja, najteže kazne su dvije godine zatvora ili 300.000 eura globe. Kao jedna od kritika ističe se kako je upitna sposobnost vlasti da nadzire postupanja u skladu s pravilima, pogotovo ako je riječ o osobama koje su fizički izvan teritorija Francuske. U Francuskoj, pak, prema podacima ministarstva ekonomije, djeluje više do 150.000 influencera.