Američki lanac brze prehrane McDonald‘s zabilježio je najveći pad prodaje od vrhunca pandemije covida-19, a glavni razlog, prema kompaniji, leži u sve većim brigama građana zbog stanja američkog gospodarstva.
Unatoč marketinškom partnerstvu s nadolazećim filmom Minecraft i produženim promotivnim ponudama, broj posjeta restoranima McDonald‘sa u SAD-u u prva tri mjeseca ove godine pao je u odnosu na isto razdoblje lani.
Izvršni direktor Chris Kempczinski izjavio je da se potrošači trenutačno „suočavaju s neizvjesnošću“, no istaknuo je kako vjeruje da tvrtka može „proći i kroz najteže tržišne uvjete“.
McDonald’s već mjesecima pokušava ponovno osvojiti naklonost potrošača, osobito nakon negativnih reakcija na rast cijena, koji je najviše pogodio građane s nižim primanjima.
Ipak, prihod američkih McDonald‘s poslovnica koje posluju dulje od godinu dana pao je za 3,6% u prva tri mjeseca 2025. – što je najveći kvartalni pad usporedive prodaje u SAD-u od drugog tromjesečja 2020., kada su na snazi bile pandemijske mjere.
Ovaj iznenađujući pad prodaje vremenski se poklopio s padom američkog gospodarstva, koje se u istom razdoblju smanjilo po godišnjoj stopi od 0,3% – prvi pad BDP-a od 2022. godine.
Predsjednik Donald Trump pozvao je na strpljenje, rekavši da mu treba „malo vremena“ i ustvrdio da je pad rezultat „Bidenove ekonomije“, referirajući se na svog prethodnika.
Danni Hewson, glavna analitičarka u financijskoj kući AJ Bell, ističe da Amerikanci postaju sve oprezniji u trošenju.
Na globalnoj razini, McDonald’s bilježi pad usporedne prodaje od 1% u istom tromjesečju, unatoč rastu prodaje u Japanu, Australiji i na Bliskom istoku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....