TEK KREĆU PROBLEMI...

Jesu li si stvarno spasili život? Katapultirane ruske pilote čeka Putinov vojni sud: ‘Ne bih im bio u koži!‘

Procjena je da je jučerašnji pad zrakoplova barem deseti ne-borbeni gubitak za ruske zračne snage od početka rata
 Handout/Afp

Avion bombarder Su-34 je 17. listopada pao pored devetokatnice u Jejsku, ruskom gradu u regiji Krasnodar. Zrakoplov je pogodio zgradu i raspao se, izvijestila je lokalna hitna služba, piše meduza.io.

Uokolo se razlilo gorivo iz aviona koji je zahvatio požar koji se zatim proširio na zgradu i ubrzo je sve bilo u plamenu. Bilo je potrebno 6 sati da se ugasi veliki požar, koji je oštetio 72 stana. Službe za spašavanje su sada završile s traganjem za osobama ispod ruševina.

Vjeruje se da je 13 osoba poginulo, a među njima i troje djece. Tri žrtve su umrle nakon skoka s gornjih katova zgrade dok su pokušavale pobjeći od vatre, kazala je Ana Minkova, zamjenica načelnika oblasti. Još 19 ljudi je ozlijeđeno, uključujući petero djece i dvije trudnice. Četiri osobe koje su hospitalizirane se još nalaze na intenzivnoj njezi. U Jejsku je na snazi trodnevna žalost. U međuvremenu stručnjaci pokušavaju utvrditi što je dovelo do nesreće.

Prema ruskom ministarstvu obrane pad aviona je uzrokovan kvarom na jednom od motora zrakoplova, kojeg je za vrijeme probnog leta zahvatio plamen. Trenutak kad je Su-34 počeo padati je snimljen i može se vidjeti kako avion gubi visinu. Zatim se pojavio bljesak i nekoliko sekundi kasnije se može vidjeti pramen vatre i dima. Dva pilota su uspjela napustiti avion katapultiranjem. Kasnije su prijavili kvar na jednom od motora. Osoba koja je primijetila jednog od pilota na ulici je uskoro objavila video u kojem pilot kaže kako zrakoplov nije bio oboren.

Prije požara u zgradi je živjelo 675 osoba. 501 osoba sada boravi kod rodbine, a 23 su premještene u privremeni smještaj. Vlada je obećala da će platiti sprovod žrtvama i da će financijska pomoć biti dostavljena preživjelima. Obitelji ljudi koji su umrli u vatri će primiti milijun rubalja (oko 120.000 kuna). Oni s teškim ozljedama će dobiti 400,000 rubalja (oko 50,000 kuna), osobe s manje teškim ozljedama će dobiti pola od tog iznosa. Bit će dodijeljena i određena odšteta za izgubljenu imovinu. Službenici okruga u Jejsku su proglasili trodnevni period žalosti od 17. do 19. listopada.

Video snimke koje je snimio očevidac nesreće su zabilježile zvuk nekoliko eksplozija. Vlasti negiraju ranija izvješća da je avion letio s punim spremnikom streljiva. - Nije bilo eksplozije, zato obližnje zgrade nisu izgubile niti prozore, kaže ruski ministar za krizne situacije Aleksander Kurenkov.

Valerij Romanenko, ukrajinski stručnjak za zrakoplove se slaže s ovom tvrdnjom:

- Streljiva je bilo u minimalnim količinama ili se radilo samo o streljivu za vježbu, jer male eksplozije koje se mogu čuti dolaze od projektila kojima je naoružan avion. Avion ima 30-milimetarski top, pa serija manjih praskova dolazi od tih projektila. NIje bilo većih eksplozija.

Otvoren je kazneni postupak za kršenje pravila pripreme za letenje, a maksimalna kazna iznosi do sedam godina u zatvoru. Istražna komisija kaže da su istražitelji uzeli uzorke goriva na polaznoj pisti kao i potrebnu dokumentaciju. Ispituju pilote koji su imali vremena da se katapultiraju, kao i osoblje na pisti. Crne kutije su pronađene na mjestu pada aviona i čeka se istraga.

Vladimir Popov, umirovljeni vojni pilot je za nezavisni portal Fontanka rekao da je ovo vrlo rijedak događaj:

- Mogu se sjetiti samo jednog drugog slučaja kad je avion udario u naseljenu zgradu. To se dogodilo samo jednom u Novosibirsku. Tom prilikom uzrok nesreće su bili psihološki problemi civilnog pilota. Namjerno se zaletio u zgradu, ali zrakoplov nije eksplodirao, samo ga je zahvatila vatra. Ne znam za takve slučajeve u vojnoj avijaciji.

Popov naglašava da su vojni piloti obučeni da se katapultiraju samo u situacijama kad ‘nema ni najmanje opasnosti da se ošteti infrastruktura na tlu‘.

Misli da će dvojica pilota morati odgovoriti na ‘zbilja puno pitanja‘. - Ne zavidim im, kazao je Popov objasnivši da istražitelji moraju odrediti jesu li nesreću prouzrokovali piloti ili neki tehnički faktor.

Moguće je i da su oni avionom prošli preko ravnog prostora, ali se struja zraka promijenila i preokrenula avion dok su kontrolni stupovi bili u funkciji i avion je krenuo prema zgradama koje su nastradale.

Telegramov kanal za vijesti The Bell je procijenio da je jučerašnji pad zrakoplova barem deseti ne-borbeni gubitak za ruske zračne snage od početka rata u Ukrajini. Su-34 je glavni ruski bombarderski model aviona. Od 2014. je zamijenio raniji Su-24 u ruskoj vojnoj avijaciji.

Su-34 avioni su letjeli u Siriji i sada lete iznad Ukrajine. Nije bilo prijašnjih izvještaja o borbenim letovima koji bi kretali iz Jejska, barem ne iz javnih izvora. BBC News na ruskom je ipak istaknuo da je u Jejsku centar za obuku mornaričke avijacije, gdje se piloti obučavaju za borbu, piše meduza.io

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 02:04