PROBLEM NOVIH RUTA

Kako je zatvaranje ruskog neba poremetilo civilnu avijaciju: ‘Moramo preko Arktika, gorivo trošimo kao nikad‘

Zračni prijevoz značajno pridonosi klimatskoj krizi, čineći više od 2 posto svjetske emisije ugljičnog dioksida, prema Institutu za studiju okoliša i energije

Ilustracija

 Matthieu Rondel/AFP
Zračni prijevoz značajno pridonosi klimatskoj krizi, čineći više od 2 posto svjetske emisije ugljičnog dioksida, prema Institutu za studiju okoliša i energije

Zaobilaženje ruskog zračnog prostora od kraja veljače ove godine, zbog ruske invazije na Ukrajini, za mnoge linije zrakoplovnih tvrtki znači dulje letove, veću potrošnju goriva i veću emisiju stakleničkih plinova, piše CNN.

Oko 400 letova mjesečno na linijama koje je ranije koristile ruski zračni prostor sada je prisiljeno ići duljim putem, prema stranici Flightradar 24.

Neki letovi iz Europe za Aziju sada lete južnije od Rusije, a u nekim slučajevima i vrlo duge rute preko Arktika. Rusija je golema, najveća je država na planetu, veća od kontinenta Antarktike.

Nove rute znače vremenski dulja putovanja i više kilometara što se pretvara u više potrošenog goriva i više emisija stakleničkih plinova.

Za let Japan Airlinesa iz Tokija u London, na primjer, koristi se zrakop...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 02:00