FAST TELESKOp

KINEZI ĆE TELESKOPOM PROMJERA POLA KILOMETRA TRAŽITI IZVANZEMALJCE 'Ako postoji inteligentni život u svemiru, mi ćemo ga otkriti!'

PINGTANG, CHINA - NOVEMBER 26: (CHINA OUT) The feed supporting system of the five-hundred-metre Aperture Spherical Radio Telescope (FAST) is under test on November 26, 2015 in Pingtang County, China. The construction will be completed in September 2016. (Photo by ChinaFotoPress/ChinaFotoPress via Getty Images)
 ChinaFotoPress / Getty Images / 2015 Getty Images

Krajem ove godine u jugo-zapadnoj kineskoj provinciji Guizhou biti će dovršen najveći radio-teleskop na svijetu, čiji će promjer biti zapanjujućih pola kilometra. Sam naziv divovskog teleskopa - Fast (Five-hundred-metre Aperture Spherical Radio Telescope) otkriva koliko je velik, a jedna od glavnih motiva za njegovu izgradnju je potraga za životom izvan Zemlje, piše Guardian.

Gradnja je započela još 2011. godine, a cijeli projekt koštat će 1.2 milijarde yuana, ili 165 milijuna eura. Lociran je u zabačenom dijelu zemlje, ali usprkos tome je zbog njegove izgradnje raseljeno oko 9000 ljudi koji su živjeli u radijusu unutar 5 kilometara od teleskopa, a sve kako bi se osiguralo "nekompromitirano okružje za elektromagnetske valove", rekao je jedan od čelnika partije u provinciji Guizhou, Li Yuecheng. Svaka od raseljenih osoba je kao kompenzaciju od države dobila 12 000 yuana ili 1650 eura.

Kinezi su izuzetno ponosni na svoj novi građevinski pothvat, a jedan od znanstvenika uključenih u projekt istaknuo je kako je tanjur teleskopa toliko velik da bi, ako ga se napuni vinom, bilo po pet boca za svakog stanovnika Zemlje. Naravno, prva funkcija mu neće biti opijanje, već prisluškivanje i skupljanje radio signala iz svemira - krajnji je cilj tražiti inteligentni život izvan naše galaksije te istraživati porijeklo svemira.

Znanstvenik na projektu Nan Rendong ovako ga je opisao:

- Radio teleskop je kao osjetljivo uho, koje sluša smislene radio poruke iz bespuća signala koji kolaju svemirom. To je kao da pokušate otkriti zvuk cvrčka u oluji!

Kineski znanstvenici entuzijastično su zaključili kako će Fast otkriti postojanje inteligentnih izvanzemaljaca u svemiru, u slučaju da su njihovi pripadnici poslali ili šalju bilo kakve poruke.

04. svibanj 2024 23:59