VIŠE KLONOVA

KINEZI KLONIRALI GENETSKI IZMIJENJENOG MAJMUNA Omogućit će istraživanje poremećaja spavanja, klonovi već pokazuju znakove negativnog ponašanja

Profimedia, UPPA News

Kineski znanstvenici klonirali su genetski izmijenjenog makakija radi istraživanja poremećaja cirkadijskog ritma koji se dovode u vezu s problemima sa spavanjem, depresijom i Alzheimerovom bolešću, objavila je u četvrtak novinska agencija Xinhua.

To je prvi puta da je za potrebe biomedicinskog istraživanja genetski izmijenjeni majmun bio izvor za više klonova, piše Xinhuna.

Klonovi su došli na svijet u Institutu za neuroznanost pri Kineskoj akademiji znanosti u Šangaju.

(190124) -- SHANGHAI, Jan. 24, 2019 () -- A staff member feeds cloned monkeys with circadian rhythm disorders at the Institute of Neuroscience of Chinese Academy of Sciences in Shanghai, east China, Jan. 22, 2019. China has cloned five monkeys from a gene-edited macaque with circadian rhythm disorders, the first time multiple monkeys have been cloned from a gene-edited monkey for biomedical research.
   Scientists made the announcement Thursday, with two articles published in National Science Review, a top Chinese journal in English. The cloned monkeys were born in Shanghai at Institute of Neuroscience of Chinese Academy of Sciences., Image: 409850833, License: Rights-managed, Restrictions: WORLD RIGHTS excluding China - Fee Payable Upon Reproduction - For queries contact Avalon.red - sales@avalon.red London: +44 (0) 20 7421 6000 Los Angeles: +1 (310) 822 0419 Berlin: +49 (0) 30 76 212 251 Madrid: +34 91 533 4289, Model Release: no, Credit line: Profimedia, UPPA News
Profimedia, UPPA News

Kao donator izabran je genetski izmijenjeni majmun s najizraženijom sklonošću poremećajima cirkadijskog ritma. Iz stanica vezivnog tkiva (fibroblasta) životinje uzgojeno je pet klonova, izvijestila je kineska novinska agencija, pozivajući se na znanstveni časopis National Science Review.

Prema pisanju službenog lista China Dailyja, klonovi će omogućiti daljnja istraživanja takvih zdravstvenih problema kod ljudi, koji danas spadaju među najveće izazove na području mentalnog zdravlja.

Klonirani majmuni već pokazuju znakove "negativnog ponašanja", uključujući poremećaje spavanja, povišenu razinu tjeskobe i "oblike ponašanja slične shizofreniji", dodaje list.

Xinhua pak ističe da je program u skladu s međunarodnim etičkim standardima za istraživanja koja se provode na životinjama, dodajući da njegovu realizaciju nadzire panel za etiku.

16. travanj 2024 19:16