POSRNULI DIV

Konkurencija je ‘poderala‘ CNN za izbore, savršena oluja poharala im redakciju, a plan za spas je opasno rizičan

Mreža koja neprekidno emitira vijesti već 42 godine našla se u "savršenoj oluji" problema
 Daniel Slim/Afp

Kabelska televizijska postaja CNN, prva koja je uvela koncept 24-satnog programa vijesti, nalazi se pred velikom prekretnicom i izazovom kako preživjeti kao centristički kanal u političkom okruženju u kojem zbog značajnih podjela u američkom društvu većina gledatelja prati onaj program koji bolje odgovara njihovim ideološkim predrasudama.

Prihodi, prodaja oglasa i zarada su u padu, a troškovi rastu. Podaci o gledanosti su poražavajući - samo je 2,6 milijuna gledatelja pratilo izbornu noć američkih međuizbora na CNN-u, dok ih je čak 7,4 milijuna gledalo Fox News, a 3,2 milijuna MSNBC. Prije samo nekoliko izbora CNN je bio neupitni kralj izbornih noći.

Svi su vodeći kanali s vijestima izgubili gledatelje nakon što je bivši predsjednik Donald Trump napustio Bijelu kuću. Menadžeri su svjesni da se radilo o neponovljivom fenomenu, predsjedniku koji je privlačio pozornost medija svojim potezima doslovno na dnevnoj razini, i sada je pred svima pitanje kako se nositi s nadolazećim razdobljem smanjene gledanosti, no za CNN je to pitanje posebno izraženo.

‘Savršena oluja‘

Mreža koja neprekidno emitira vijesti već 42 godine našla se u "savršenoj oluji" problema: pad gledanosti, recesija u oglašavanju, nizak moral djelatnika, bolni rezovi u planu, rošada uredničkog kolegija i opće opadanje glavnog elementa poslovnog modela - pretplate na kabelsku televiziju. Da stvari budu još gore, planirani streaming kanal CNN Plus ugašen je ove godine nakon samo mjesec dana emitiranja. Ambiciozni servis dobio je poražavajuće ocjene kritičara uz minorni interes potencijalne publike - tek je oko deset tisuća pretplatnika gledalo online streaming svaki dan.

Televizijska kuća koja je nekad uživala veliko povjerenje većine gledatelja danas ima najveći jaz između lijevih gledatelja koji joj vjeruju i desnih koji su uvjereni da je pristrana. Gubitak desnih gledatelja počeo je i prije dolaska Trumpa na vlast - još je devedesetih konzervativni radijski voditelj Rush Limbaugh posprdno nazivao CNN "Clinton News Networkom" - no Trumpovo predsjedništvo stvorilo je snažan dojam lijeve orijentacije među Trumpovim glasačima koji su se uglavnom prebacili na Fox News ili čak radikalnije kanale kao što je OANN.

Novi direktor tvrtke Chris Licht prošli je mjesec predstavio svoj plan za spašavanje posrnulog kanala - vratiti ga njegovim korijenima. Novi CNN, kako ga zamišlja Licht, "prvenstveno će se boriti za novinarstvo" i bit će "više od politike". Plan je učiniti ga više nalik novinama - prijelomne vijesti upakirane s ostalim životnim i sportskim temama, kako bi zadržali gledatelje čak i kad su dani bez velikih vijesti.

‘Morate biti zanimljivi‘

Komentari i stavovi će ostati, no njihov ton bit će značajno različit nego dosad. "Jedna od najvećih zabluda oko moje vizije jest da želim biti bezbojan, da želim biti centrist", rekao je Licht za Financial Times. "To je glupost. Morate biti zanimljivi. Morate imati oštricu. U mnogim slučajevima morate zauzeti stranu. Katkad samo ukazujete na neugodna pitanja. No, u svakom slučaju, ne gledate na to kroz prizmu desnog i lijevog."

Za Davida Zaslava, novog čelnika Warner Bros. Discovery konglomerata, koji je vlasnik CNN-a, financijski rezultati su sporedni pokraj cilja ponovne izgradnje brenda za koji vjeruje da je okaljan lijevim navijanjem koje je samo postalo izraženije tijekom Trumpova mandata. Steve Newhouse, najveći dioničar Warnera, i milijarder John Malone, član Upravnog odbora Warnera, slažu se s njim i podržavaju Lichtovu viziju kanala.

Ostaje pitanje može li takav plan postići i komercijalni uspjeh. Ako se CNN uspije pozicionirati kao kanal koji predstavlja vijesti bez ikakvog spina, mogao bi privući više gledatelja, ali i više oglasa. Oglašivači preferiraju neutralnije brendove kojima gledatelji više vjeruju - CNN već sada dobiva više prihoda od oglašavanja po gledatelju nego Fox News ili MSNBC.

S druge strane, redoviti gledatelji kabelskih vijesti najpolariziranija su publika u SAD-u - oni danas biraju Fox ili MSNBC, a CNN su nekad gledali samo kad su bila najveća događanja, poput izborne noći. Najnoviji izbori pokazali su da im se takav pristup više ne isplati. Može li CNN kao srednja struja bez politički obojenih mišljenja i komentara zadobiti novu publiku?

Licht je uvjeren da može. "Postoje deseci milijuna ljudi koji su odlučili da stare kabelske vijesti više nisu dio njihovih života, da ne vrijede njihova slobodnog vremena", reao je Licht. "Zamišljam si, ako dođemo do toga da ih dobijemo, ne znam, 250.000 u dobi između 24 i 54 godine koji će vas pogledati, to bi izgledalo kao golem uspjeh."

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. travanj 2024 13:13