GRADILI JE 19 GODINA

Megaprojekt od 4 milijarde eura: Španjolci dobili novu liniju brze pruge, ima i tunel od 25 km, a na cijeloj mreži zavidi im Europa

S obzirom na to da turistički sektor u regiji brzo raste, prema procjenama vlade broj putnika će se povećati s 230.000 na 600.000
 Europa Press/abaca/Abaca Press/Profimedia/Europa Press/abaca/abaca Press/profimedia

Nova brza željeznička linija koja povezuje Madrid sa sjevernom regijom Asturijom svečano je otvorena u srijedu. Izgradnja te famozne pruge započela je 2004. i trebala završiti do 2010. no geološka složenost područja odgodila je projekt i podigla troškove na oko 4 milijarde eura, prenosi AA.com.

- Konačno je došao taj dan. Španjolska je bliža ovoj regiji blagoslovljenoj jedinstvenom ljepotom, rekao je španjolski premijer Pedro Sanchez po dolasku u Oviedo - glavni grad Asturije. Putovanje od Madrida do Ovieda trajalo je 3 sata i 10 minuta u usporedbi s 4 sata i 24 minute koliko je trebalo starom željeznicom.

Nakon što vlada na proljeće nabavi nove vlakove koji će moći voziti brzinom od 275 km/h putovanje će trajati 2 sata i 42 minute. Asturija je mala planinska regija na sjevernoj obali Španjolske, ima oko milijun stanovnika što je pad od 13 posto u odnosu na 1985. Iako je broj stanovnika isti kao u 60-ima, sad ima upola manje djece.

S obzirom na to da turistički sektor u regiji brzo raste, prema procjenama vlade broj putnika će se povećati s 230.000 na 600.000. Također smatraju da će ovaj pothvat poboljšati i uvjete trgovine jer će vlakovi moći udvostručiti teret što će smanjiti troškove za tvrtke za dvije trećine.

Zajednička studija vlade i Sveučilišta u Oviedu procjenjuje da će vlak dodati između 23 i 40 milijuna eura godišnje gospodarstvu regije. Nova brza pruga zamjenjuje zavojiti dio pruge koji je prvi put otvoren 1884. godine što je jedan od najsloženijih željezničkih projekata svog vremena.

Najsloženijih 50 kilometara nove pruge prolazi kroz 12 tunela uključujući i jedan koji je dug 25 kilometara - sedmi najdulji tunel u Europi. S više od 4000 kilometara Španjolska ima drugu najdužu željezničku mrežu za brze vlakove nakon Kine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. travanj 2024 03:56