Nova fotografija koja kruži kineskim društvenim mrežama prikazuje još jedan borbeni zrakoplov nove generacije koji prolazi kroz letačka ispitivanja - što je treći takav dizajn uočen posljednjih mjeseci i naglašava brzo širenje kineskih naprednih zračnih programa, piše Defence blog.
Fotografija, kojoj nedostaje potvrđena lokacija ili vremenska oznaka, prikazuje zrakoplov s oštrim delta krilima, izrazito izduženim nosom i trupom spojenim u krilo - karakteristike koje su u skladu sa smanjenim radarskim potpisom i ulogama u napadima na velike udaljenosti.
Silueta zrakoplova razlikuje se od siluete kineskih ‘stealth‘ borbenih zrakoplova nove generacije J-36 ili J-50, što potiče nagađanja da bi se moglo raditi o novoj platformi s posadom ili velikoj bespilotnoj borbenoj letjelici (UCAV).
Andreas Rupprecht, cijenjeni analitičar vojnog zrakoplovstva i autor poznat po praćenju kineskog zrakoplovnog razvoja, komentirao je najnoviju pojavu rekavši: „Treću sliku tog misterioznog CCA UCAV (?) upravo je objavio by78/SDF.“
Tlocrt zrakoplova ne pokazuje vertikalne stabilizatore i ima izrazito zakrivljen napadni rub krila - značajke tipične za dizajne optimizirane za nisku uočljivost. Dugi, uski prednji produžetak trupa sugerira unutarnji kapacitet korisnog tereta i poboljšanu aerodinamiku za let na velike udaljenosti.
Iako nije objavljena službena oznaka ili naziv programa, kineski obrambeni forumi i obavještajne zajednice otvorenog koda nagađaju da bi platforma mogla biti dio veće inicijative Zračnih snaga Narodnooslobodilačke vojske (PLAAF) za postavljanje obitelji bespilotnih ili opcionalno jurišnih zrakoplova s posadom.
Vjeruje se da su ovi sustavi usmjereni na proširenje kineskih sposobnosti preciznih udara na velike udaljenosti uz smanjenje rizika za posade.
Pojava ove platforme slijedi ranija viđenja drugih eksperimentalnih zrakoplova, uključujući dizajne bez repa i prototipove dronova. Ako se potvrdi da je riječ o UCAV-u, zrakoplov bi mogao poslužiti kao jurišna pratnja za J-50, kineski borbeni zrakoplov za zračnu dominaciju sljedeće generacije, ili samostalno djelovati u otežanim okruženjima gdje su prioritet prikrivenost i izdržljivost.
Vrijeme probnog leta ostaje nejasno, ali slika sugerira da je platforma u ranoj, ali letnoj fazi prototipa, s najmanje tri odvojene vizualne potvrde objavljene od početka 2025.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....