OTKRIVENA ZONA UDARA

NASA-ina letjelica trebala bi pasti na Zemlju, šanse su 1 prema 2500 da nekog ubije: ‘Ne, ono iznad Kijeva nije bilo to‘

Astronomi su izradili kartu potencijalnih zona udara - te su otkrili da ostaci mogu pasti u Južnoj Americi, Africi ili Aziji

Rhessi

/Nasa

NASA-ina svemirska letjelica teška 270 kilograma i velika otprilike kao brodski kontejner, trebala bi svaki čas ući u zemljinu atmosferu nakon što ju je svemirska agencija povukla iz upotrebe 2018. - i pasti na Zemlju.

Postoje šanse 1 naprema 2500 da krhotine koje prežive pakleni povratak nekoga ubiju, a astronomi su izradili kartu potencijalnih zona udara - te su otkrili da ostaci mogu pasti u Južnoj Americi, Africi ili Aziji.

Postoji 75 posto šanse da krhotine padnu u ocean, ali NASA je ipak priznala mali rizik da će udariti u kopno.

Postoje izvještaji o dijelovima ‘satelita koji su pali‘ iznad ukrajinskog Kijeva i mnoge tvrde da su gradske vlasti poslale upozorenje nedugo nakon što je vatrena kugla poletjela noćnim nebom.

Međutim, Jonathan McDowell, astronom i astrofizičar u Harvard-Smithsonian centru za astrofiziku, rekao je da objekt ‘definitivno nije‘ NASA-in satelit niti svemirski otpad.

‘To bi mogao biti prirodni meteor ili ruska raketa‘, rekao je.

Svemirska letjelica je NASA Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI), koja je imala zadatak promatrati solarne baklje kada je lansirana 5. veljače 2002. godine.

Povučena je iz upotrebe 2018. nakon problema s komunikacijom.

Iako šanse da krhotine letjelice ubiju ljude ne zvuče tako strašno, rizik je veći nego da nekoga udari automobil.

Naime, podaci iz Centra za kontrolu bolesti pokazuju da je vjerojatnost da će vas udariti automobil u SAD-u oko 1 naprema 4292.

19. travanj 2024 14:26