VOJNI SCHENGEN

Plan o obrani Europe udario u zid: ‘Prijeti golemi problem s Leopardima i Abramsima!‘

Europska je unija priznala da treba izgraditi infrastrukturu koju mogu koristiti i vojska i civili i već je odobrila sredstva za 95 takvih projekata

Prema izvještaju Centra za analizu europske politike (CEPA) koji je objavljen 2021. godine, 90 posto autocesta, 75 posto državnih cesta i 40 posto mostova u Europi mogu primiti vozila teška 50 tona. Tenkovi Leopard i Abrams, mehanizacija koja se iskazala tijekom rata u Ukrajini, teži su od toga

 Wojtek Radwanski/AFP
Europska je unija priznala da treba izgraditi infrastrukturu koju mogu koristiti i vojska i civili i već je odobrila sredstva za 95 takvih projekata

Njemačka, Nizozemska i Poljska potpisale su krajem siječnja 2024. sporazum o stvaranju zajedničkog vojnog transportnog koridora koji bi trebao potaknuti vojnu mobilnost u Europi. Siemtje Möller, zastupnica u Njemačkom federalnom parlamentu (Bundestag) i saborska državna tajnica u Ministarstvu obrane Njemačke rekla je da će koridor vojnu mobilnost u Europi dići na viši nivo te da on predstavlja još jedan korak na putu do "pravog vojnog Schengena".

Nije to bilo prvo spominjanje proširenja opcija koje Schengenski prostor nudi u smislu slobode kretanja ljudi i robe. Čini se da se počeo povećavati broj zagovornika te ideje, piše Foreign Policy.

Ideja o vojnom Schengenu prvi je put spomenuta nakon što je Rusija 2014. godine ilegalno anektirala ukrajinski poluotok Krim. Deset god...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 17:33