TURIZAM U PROBLEMIMA

Putovanja sve skuplja, hoteli vape za radnicima, a zračne luke najavljuju: ‘Pripremite se, slijedi kaos‘

Koliko dugo će trajati da se turistička branša oporavi od šokova posljednjih godina, zasad se nitko ne usuđuje prognozirati

Ilustracija, gužva na aerodromu

 Anp/Alamy/Alamy/Profimedia/Anp/Alamy/Alamy/Profimedia

Dvije godine pandemije na mnogima su ostavile dugotrajne posljedice. Pored elementarnih pitanja poput života i smrti, mnogi i tijekom i nakon pandemije strahuju za egzistenciju. I samo što su se strahovanja vezana uz pandemiju malo smirila, došla je nova prijetnja - ruska agresija na Ukrajinu.

Zato ne čudi da mnogi pod svaku cijenu žele barem na kratko pobjeći od svakodnevice, isključiti se nakratko od negativnih vijesti. Mnogima to polazi za rukom, ali mnogima i ne. Jer sve ove krize nisu poštedjele ni turističku branšu, piše Deutsche Welle.

Sve je poskupjelo! Hoće li i hoteli i letovi?

Tko je trenutno u potrazi za letovima, često se pita: nije li to prije sve bilo osjetno jeftinije? I često je odgovor na ovo pitanje potvrdan. Razlog tome je s jedne strane poskupljenje kerozina. "Poskupljenje nafte ne osjećaju samo vozači automobila, nego i zrakoplovne kompanije", kaže za DW Johanna Tillmann iz zrakoplovne kompanije Condor. Kao drugi razlog navodi se pojačana potražnja, što naravno utječe i na rast cijena.

Tome treba pridodati i činjenicu da se hoteli bore s povećanim cijenama i to ne samo goriva i hrane, nego i radne snage. Tijekom pandemije mnogi koji su bili zaposleni u ugostiteljstvu i turizmu bili su prisiljeni potražiti nova zaposlenja na kojima su i ostali. Zato sad turistička branša vapi za radnom snagom. Ti svi povećani troškovi sad se odražavaju i na visinu cijene hotelskih soba.

Kod paušalnih putovanja radi se o paketu koji sadrži prijevoz, smještaj, a često i transfer do hotela. Prema informacijama internetskog portala za usporedbu cijena Check24, paušalna putovanja ove godine su poskupjela. Prosječno dvotjedno putovanje na njemački omiljeni otok Mallorcu ove je godine 17 posto skuplje. No najviše su poskupjela odredišta koja su se prije isticala po povoljnim cijenama poput ljetovališta u Turskoj. "U poznatim turističkim mjestima poput Side i Alanyije paušalni paketi poskupjeli su za 45 posto", kaže za DW Martin Zier s portala Check24.

Spremnost na veće troškove

Njemačka udruga turističke privrede (DRV) međutim ukazuje i na jedan drugi fenomen: nakon dvije godine prinudne štednje, kad su u pitanju putovanja, građani Njemačke jednostavno su spremni potrošiti više. "Tko je prije bukirao samo noćenje s doručkom, sad bukira puni pansion ili popularni 'All Inclusive'. Tko je prije odsjeo u hotelu s tri zvjezdice, taj sad bukira hotel s četiri. I ostaje se rado nekoliko dana dulje, nego što bi to prije bio slučaj", kaže Torsten Schäfer, glasnogovornik DRV-a.

Isti trend primijetili su i u zrakoplovnom prijevozniku Lufthansi. "U poslovnoj i prvoj klasi trenutno je teško dobiti mjesto. Ove kategorije su uglavnom popunjene do posljednjeg mjesta na većini letova, ali najviše prema turističkim odredištima Španjolskoj, Grčkoj i Turskoj", kaže glasnogovornica Bettina Rittenberger i dodaje: "Mnogi dvije godine nisu bili nigdje i sad si žele priuštiti malo luksuza".

Općenito, kad su u pitanju paušalna putovanja, Thorsten Schäfer smatra da su cijene onih paketa, koje su kompanije kupile još prošle godine kad su cijene kapaciteta bile povoljnije, i dalje stabilne. No ako se radi o kapacitetima koje su kompanije kupovale ove godine, cijene su osjetno više.

Treba razmisliti i o izvanpansionskoj potrošnji

Tko se sprema na odmor, trebao bi osim o cijenama smještaja i prijevoza razmisliti i o izvanpansionskoj potrošnji. U pravilu su i restorani, kafići i klubovi u popularnim europskim turističkim odredištima povisili cijene. No najveći porast cijena bilježe automobili za najam. Portal Check24 je priopćio kako se prosječna cijena iznajmljenog automobila u usporedbi s godinom prije korone više nego udvostručila. Dok je prosječna cijena 2019. iznosila 34 eura, sad se popela na 74 eura.

I kad se riješi problem povišenih cijena, građani željni odmora moraju se suočiti s dodatnim problemima koji pogađaju sve, bez obzira lete li prvim razredom ili ne. Sve veće zrakoplovne kompanije i zračne luke za ljeto najavljuju kaos u prometu. Razlog: nedostatak osoblja u zračnim lukama, piše Deutsche Welle. Nizozemska zračna kompanija KLM je zbog problema u matičnoj zračnoj luci Schiphol u Amsterdamu reducirala broj letova i karata. Koliko će dugo trajati da se turistička branša oporavi od šokova posljednjih godina, zasad se nitko ne usuđuje prognozirati.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 20:12