NEMA TOLIKI UTJECAJ

Ronaldov potez ipak nije srušio dionicu Coca-Cole. Objašnjavamo što se doista dogodilo

Cristiano Ronaldo nije Elon Musk čije izjave možemo smatrati opasnima za dioničare
 Backgrid/Backgrid Uk/Profime

Svi su to objavili, uključujući i Jutarnji: Cristiano Ronaldo svojim je protjerivanjem sponzorske boce Coca-Cole s medijskog eventa srušio dionicu kompanije. Bilo je dovoljno da on kaže: "Agua!" (voda) pa da Coca-Cola Corporation izgubi četiri milijarde dolara na vrijednosti. I sve to doista se dogodilo. I press event, i Ronaldo i "Agua!", čak je i Coca-Colina dionica toga dana na otvaranju burze izgubila 1,6 posto vrijednosti. Jedino što u priči nije točno jest redoslijed događaja. A taj redoslijed pokazuje da izgubljena vrijednost Coca-Cole nema dodirne točke s Ronaldovim benignim ekscesom koji je marketingaše doveo do kolapsa. Točnu kronologiju uhvatio je Forbesov suradnik Nuno Fernandes.

Što se, dakle, doista dogodilo?

Coca-Cola Corporation na burzi ima izlistano 4,3 milijarde dionica koje su prije dva tjedna u petak u vrijeme zatvaranja burze vrijedile 242 milijarde dolara, što je 56,16 dolara po dionici.

U ponedjeljak, 14. lipnja, Coca-Cola je u 9.30 po njujorškom vremenu, kada burza otvara trgovanje, u novi tjedan krenula s vrijednošću od 55,26 dolara po dionici. To je 1,6 posto manje nego u petak kada se burza zatvorila. Bogatstvo Coca-Colinih dioničara doista se smanjilo za četiri milijarde dolara. Trebalo je, međutim, proći još 13 minuta da na drugom kraju svijeta, u Budimpešti, Cristiano Ronaldo odgurne sponzorsku bočicu i kaže "Agua!". Logičan zaključak: Ronaldova netrpeljivost prema Coca-Coli, a možda i prema takvom modelu sponzorskih ugovora između sportskih organizacija i globalnih korporacija, nije ni na koji način utjecala na cijenu Coca-Coline dionice.

Činjenica je, dakle, da je tržišna vrijednost Coca-Cole u vrijeme Ronaldova "ekscesa" već pala za četiri milijarde dolara. Zašto? To se može objasniti na razne načine, niti jedan nije izravno povezan s nogometom, malo ih je jednoznačnih, gotovo uvijek riječ je o miksu financijske ekspertize i psihološke procjene raspoloženja sudionika tržišta.

Prvo onaj najvidljiviji. Prošlog ponedjeljka, sat vremena nakon otvaranja burze, trgovina je na cijelom američkom tržištu dionica (ne samo na Njujorškoj burzi) bila na niskoj razini, što se često događa ponedjeljkom ako petak nije ostavio neku "dioničarsko-korporativnu dramu" nedovršenom. Istovremeno kada je vrijednost izgubila Coca-Cola, gubile su na vrijednosti gotovo sve dionice. Samo je Ford Motor Company u tih šezdeset minuta izgubio dvije milijarde dolara.

Coca-Cola je imala još jedan razlog za lagani pad interesa investitora. Korporacija je 14. lipnja isplatila dividendu dioničarima. Taj datum bio je najavljen otprilike godinu dana unaprijed. Investitori su kupovali dionice, radujući se dobroj dividendi kao "bonusu". Jednom kada je dividenda isplaćena, očekivanje tog "bonusa" isključuje se iz kalkulacije cijene dionice, barem do objave datuma isplate sljedeće dividende.

Istoga dana popodne, prošlog ponedjeljka, trgovanje na burzama ponovno je zaživjelo. Opet bez ikakve poveznice s Ronaldom, ali s vjerojatnim očekivanjima od dobre sportske godine (nakon Eura kreće i Olimpijada), cijena dionice Coca-Cole porasla je do kraja dana za 0,30 dolara, dodajući kompaniji 1,3 milijarde dolara vrijednosti.

Cristiano Ronaldo nije Elon Musk čije izjave - koje možemo okarakterizirati kao "kalkulirano nesmotrene" zbog njegove realne moći da svojim financijskim potezima pomiče tržišta - možemo smatrati opasnima za dioničare. Kada Musk priča o bitcoinu, pada ili raste cijena kriptovalute, a on, pokazalo se, uvijek priliku iskoristi za zaradu.

Kada Ronaldo viče "Agua!", to znači da je žedan i, možda, da njegova osobna ideologija odudara od korporativnog mainstreama. Za turbulencije na tržištu to ipak, srećom, nije dovoljno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 02:42