Švicarska nikada nije zabilježila toliko turističkih noćenja kao prošlog ljeta, a ove bi godine mogao pasti novi rekord od 42,8 milijuna noćenja. Kritičari zbog toga optužuju marketinšku organizaciju Schweiz Tourismus (ST) da svojim kampanjama, u kojima sudjeluju Roger Federer i druge svjetske zvijezde, dodatno potiče prekomjerni turizam. Direktor ST-a Martin Nydegger te optužbe odlučno odbacuje, piše švicarski portal Blick.
Za 2025. godinu Nydegger očekuje rast noćenja od 1 do 2 posto u odnosu na prethodnu godinu, što smatra normalnim i nužnim.
Bez takvog rasta, ističe, turistički sektor ne bi mogao financirati velika ulaganja u infrastrukturu, poput hotela, željezničkih linija i žičara. Prema internim procjenama, otprilike svaki šesti turist u Švicarsku dolazi zahvaljujući međunarodnim promotivnim kampanjama ST-a.
Na kritike o prenapučenim destinacijama poput Grindelwalda, Lauterbrunnena ili Iseltwalda, Nydegger odgovara da Švicarska ima oko 300 turističkih odredišta te da velika većina ima dovoljno kapaciteta.
Prosječna godišnja popunjenost hotela iznosi oko 50 posto, tvrdi. Problemi s gužvama, priznaje, postoje samo na nekoliko lokacija i javljaju se povremeno, zbog čega ih ne bi trebalo prikazivati kao nacionalni problem.
Istodobno naglašava da postoje brojne regije koje bez poteškoća mogu primiti znatno više turista. Kao primjere navodi Unterengadin, istočnu Švicarsku. Thurgau, St. Gallen i Schaffhausen, ali i veći dio Ticinaa. Čak i u popularnim gradovima poput Lugana i Bellinzone, tvrdi, ima više nego dovoljno prostora.
Posebnu pozornost posvećuje kampanjama s Rogerom Federerom i Halle Berry, naglašavajući da one nisu usmjerene na već preopterećene turističke točke.
Iznos se uplaćuje Federerovoj zakladi
Cilj tih kampanja jest promovirati slabije posjećene regije, potaknuti dolaske izvan vrhunca sezone, osobito u jesen, te motivirati turiste da produlje svoj boravak u Švicarskoj. Zato su snimanja održana u mjestima poput Vitznaua i Emmettena, koja, kako ističe, nisu klasični turistički hot-spotovi.
Kampanje se dodatno fokusiraju na korištenje javnog prijevoza, poput žičara i brodova, kako bi se turizam usmjeravao na održiviji način. Nydegger priznaje da dio posjetitelja, unatoč svemu, može završiti u već popularnim gradovima poput Luzerna, ali naglašava da je cilj ST-a ‘raspetljati‘ turističke tokove i ravnomjernije ih rasporediti tijekom godine.
Na pitanje o javnom novcu, Nydegger ističe da je Schweiz Tourismus organizacija s najnižim udjelom državnog financiranja među nacionalnim turističkim organizacijama u svijetu, oko 50 posto. Preostali dio financira sama turistička industrija. Posebno naglašava da Roger Federer od suradnje sa ST-om ne zarađuje ništa. Umjesto honorara, ST uplaćuje umjereni iznos njegovoj zakladi, koja ta sredstva koristi isključivo za pomoć socijalno ugroženoj djeci u Švicarskoj.
Mediteranski raj postao je simbol propasti u samom srcu Europske unije
Simbolične naknade zvijezdama
Iznosi ugovora sa slavnim ambasadorima nisu javni zbog ugovornih obveza o povjerljivosti, no Nydegger tvrdi da su naknade koje dobivaju ostale zvijezde simbolične. Kada je riječ o kritikama da se poreznim novcem plaćaju klikovi na promotivne videozapise, odgovara da je to dio osnovne zadaće organizacije te naglašava da je aktualna kampanja, unatoč manjem proračunu i slabijoj promociji, ostvarila veću vidljivost nego prethodne.
Što se tiče transparentnosti, Nydegger ističe da su svi projektni troškovi detaljno navedeni u godišnjem izvješću te da partneri točno znaju kako se troši njihov novac.
Ako savezna vlada smanji proračun za turizam, upozorava da će to neminovno dovesti do ukidanja radnih mjesta. Schweiz Tourismus zapošljava 280 ljudi, polovicu u Švicarskoj, a polovicu u 35 ureda u 22 zemlje, a manji proračun značio bi i slabiju sposobnost upravljanja turističkim tokovima, rekao je, a njegove riječi prenosi Blick.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....