StoryEditor
AVION KOJI SE ZAPALIO U MOSKVI

TREBAO JE BITI PONOS RUSKE AVIOINDUSTRIJE, PA ČAK I KONKURENCIJA BOEINGU, ALI SE PROJEKT PRETVORIO U FIJASKO! Već na predstavljanju se zabio u planinu

 
 Reuters, Profimedia

Četrdeset i jedna osoba poginula je u nedjelju u stravičnoj nesreći ruskog putničkog zrakoplova koji je ubrzo nakon polijetanja morao prinudno sletjeti u moskovsku zračnu luku Šeremetjevo.

Ruski putnički zrakoplov Suhoj Superjet-100 sa 73 putnika i pet članova posade poletio je sa Šeremetjeva za Murmansk, ali je ubrzo nakon polijetanja zatražio odobrenje procedure hitnog slijetanja zbog požara.

Na ruskom portalu Change.org Jelena Kuznjecova pokrenula je peticiju sa zahtjevom da ruski avioprijevoznici povuku ovaj tip zrakoplova, SSJ - 100, makar dok traje istraga, jer kako kaže, "ima dosta problema s tim tipom aviona".

Naime, kako piše ruski portal Fontanka.ru, zrakoplov koji se zapalio registracijskog broja RA 89098 već je imao probleme. I to u nekoliko navrata.

Navode da je 7. velječe 2018. godine, na ruti Murmansk - Moskva, imao problema sa zračnim kočnicama te je pilot uspio spustiti avion bez njih i to 45 minuta nakon dojave o problemu.

Inače, SSJ-100 trebao je biti ponos ruske avioindustrije, pa je zamišljen kao perspektivni i prestižni ruski izvozni projekt pa čak i konkurencija Boeingu.

FOTOGALERIJA: Ovo su prve snimke potpuno uništenog ruskog putničkog aviona

 

No, sve je po zlu krenulo već na predstavljanju na aeromitingu u Indoneziji u svibnju 2012. godine, kada je avion na probnom letu udario u planinu. Poginulo je 45 ljudi, ali je tada za to okrivljen " ljudski faktor" te ova nesreća nije previše naškodila reputaciji zrakoplova.

No, osim kod ruskih aviokompanija (državna kompanija Aeroflot naručila je 100 Superjetova), neki veliki uspjeh nije polučen.

Najviše zrakoplova kupio je meksički avioprijevoznik Interjet koji je već prije prizemljio sve svoje SSJ -100, a irska kompanija City Jet, koja na leasing uzima te zrakoplove od belgijskog prijevoznika Brussels Airlines, objavila je da prekida ugovor o najmu.

Prema podacima portala Flight Radar 24, ni Aeroflot ne koristi sve svoje Superjetove. Od njih 50, leti njih samo osam i to ne redovito.

U studenom prošle godine moskovski list Vedomosti pisale su kako je glavni prolem aviona motor SaM 146 koji se radi zajednički s Francuzima.

Ruski mediji navode kako je prije šest godina, 2013. godine, na Islandu, zrakoplov tog tipa sletio na trup, jer mu se nisu otvorili kotači, ali je sve prošlo dobro. Zrakoplov nije povučen, ali se više ne koristi u komercijalne svrhe.

Prošle, 2018. godine, avion serijskog broja RA 89011 izletio je sa piste u Jakutsku, a potom je povučen iz prometa. Inače, nakon nesreće, dionice ruskog avioprijevoznika pale su za tri posto.

Jedna od najpoznatijih ruskih tv zvijezda i kandidatkinja na zadnjim predsjedničkim izborima, Ksenija Sobčak, kći Anatolija Sobčaka, Putinova političkog oca, kazala je kako se zrakoplove Superjat treba povući iz prometa jer se radi o "paklenom govnu", kako je kazala. Istaknula je da bi "državni birokrati trebali priznati da je taj projekt neslavno propao", navodi njezine riječi Moskovski Komsomolac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. lipanj 2020 01:07