BEZ PODRŠKE

Trump okrenuo politiku, poznati brendovi više neće sponzorirati Pride, trend protiv LGBTQ+ zajednica se širi: ‘Ovo je zabrinjavajuće‘

Pod pritiskom Trumpove politike, mnoge američke kompanije povlače sponzorstva s Pride događanja.

Kamala Harris na Paradi u San Franciscu

 Josh Edelson/Afp
Pod pritiskom Trumpove politike, mnoge američke kompanije povlače sponzorstva s Pride događanja.

Nakon godina otvorene podrške Pride manifestacijama diljem Sjedinjenih Američkih Država, brojne velike kompanije ove su godine odlučile smanjiti ili potpuno obustaviti svoju prisutnost na događanjima posvećenima LGBTQ+ zajednici. Ovaj zaokret dolazi uslijed političkog pritiska administracije Donalda Trumpa, koja zaoštrava retoriku prema programima raznolikosti, ravnopravnosti i uključivosti (DEI) te u kontekstu sve izraženijih kulturnih i ekonomskih podjela u zemlji.

Svaki lipanj u SAD-u obilježava se kao Mjesec ponosa (Pride Month) – vrijeme u kojem se kroz povorke, panele, rasprave i kulturna događanja slave prava, povijest i doprinosi LGBTQ+ osoba. Korporativna podrška bila je dugi niz godina jedan od ključnih faktora u održavanju velikih i vidljivih Pride događanja, osobito u velikim gradovima poput New Yorka, San Francisca i St. Louisa.

Prema podacima konzultantske tvrtke Gravity Research, koja savjetuje kompanije o društvenim, političkim i reputacijskim rizicima, oko 40% korporacija ove je godine smanjilo financijska ulaganja u Pride događanja. U praksi to znači manje sponzorstava, manju vidljivost brendova na paradama te smanjen angažman kroz marketinške kampanje.

Odluke kompanija tumače se kao rezultat kombinacije političkog pritiska, posebice sve izraženijih napada Trumpove administracije na DEI politike, te gospodarskih izazova uzrokovanih carinskim politikama koje su povećale nesigurnost na tržištu. Podrška LGBTQ+ zajednici tako postaje riskantnija u polariziranom društvenom kontekstu.

Mastercard, PepsiCo, Nissan i Citi samo su neki od poznatih brendova koji su smanjili ili povukli sponzorstva, iako će neki i dalje sudjelovati u paradama. Sličan trend vidljiv je i u drugim američkim gradovima, gdje su lokalni Prideovi ostali bez podrške velikih pivarskih i alkoholnih kompanija poput Anheuser-Buscha i Diagea.

Organizatori sada traže alternativne izvore financiranja, dok iz LGBTQ+ zajednice poručuju da ih povlačenje korporacija neće obeshrabriti. “Ovo jest zabrinjavajuće za LGBTQ+ zajednicu na kratki rok, ali neke kompanije čak udvostručuju svoju podršku. Ne vjerujem da će ovo postati dugoročni trend”, izjavio je Caleb Smith iz Centra za američki napredak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 08:46