OGROMAN ASTEROID

‘Ubojica gradova‘ će ovog vikenda proletjeti blizu Zemlje, znanstvenici: ‘Nema šanse da ugrozi naš planet‘

Asteroid ‘2023 DZ2‘ koji će ovu subotu proći blizu Zemlje

Nasa/swns/Swns/Profimedia

Asteroid dovoljno velik da uništi cijeli jedan grad proći će između Zemljine i Mjesečeve orbite ovog vikenda. Na našu sreću, promašit će oboje.

Objekt imenovan 2023 DZ2 otkriven je prije mjesec dana, javlja BBC.

U subotu će proći na udaljenosti od 515.000 kilometara od Mjeseca, a satima kasnije će proletjeti i pored Zemlje.

Rijetkost je da tako veliki asteroid, a procjenjuje se da ima promjer veličine 40-90 metara, prođe toliko blizu planetu.

Kako poručuje NASA, to je rijetka prilika za astronome da prošire svoje znanje o asteroidima, što će biti od koristi u slučaju da se u budućnosti otkrije opasan objekt koji bi imao potencijal udariti Zemlju.

- Nema šanse da ovaj ‘ubojica gradova‘ udari Zemlju, no to što prolazi tako blizu izvrsna je prilika za promatranje, kaže Richard Moissl iz Europske svemirske agencije.

Kako prolazi na udaljenosti od samo 68.000 kilometara, asteroid će biti vidljiv dalekozorom i malim teleskopima diljem svijeta. Web prijenos uživo će se emitirati na stranici The Virtual Telescope Project.

Ovaj će se asteroid vjerojatno vratiti u Zemljinu orbitu 2026. godine, no znanstvenici kažu da ni tada neće predstavljati prijetnju našem planetu.

25. travanj 2024 07:59