VRUĆA TEMA

Uvode li doista Nijemci ograničenje brzine na autocestama? Neki bi srezali limite i u gradovima

Što se tiče prometa u gradskim područjima još nije jasno koliko bi smanjenje brzine sa 50 na 30 km/h moglo utjecati na klimu
Prometna gužva u Njemačkoj
 Ronija Rieger/Alamy/Profimedia
Što se tiče prometa u gradskim područjima još nije jasno koliko bi smanjenje brzine sa 50 na 30 km/h moglo utjecati na klimu

Uvid u izborne programe njemačkih stranaka pokazuje da svaka od njih ima svoj stav o ograničenjima brzine. CDU / CSU, AfD i FDP ih općenito odbacuju. SPD, Zeleni i Ljevica su za ograničenje brzine na autocestama, iako u različitim omjerima. Ta tema bi, tijekom formiranja nove vlade na jesen, mogla postati sporna kada je u pitanju koalicijski sporazum.

Malo zaštite klime

Jedan od argumenata je zaštita klime, jer se tijekom sporije vožnje ne troši samo manje goriva, već se proizvodi i manje CO2. Međutim, kako naglašavaju protivnici ograničenja brzine, ne radi se o velikim uštedama. Prema proračunima Savezne agencije za okoliš, ograničenjem brzine na 130 km/h bi se uštedjelo 1,9 milijuna tona CO2. Prošle godine cijeli transportni sektor proizveo je emisiju CO2 od 146 milijuna tona, jav...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 00:00