PANIKA NA TRŽIŠTU

Zbog Murdochova Suna britanski tabloidi krenuli u žestok marketinški rat: Ne žele mu prepustiti čitatelje

Od ove nedjelje “svaki je dan dan za Sun”, poručuje medijski mogul Rupert Murdoch , a svaki dan do izlaska njegova novog nedjeljnog tabloida značit će i marketinški rat među britanskom žutom štampom.

Murdoch je za vikend najavio da će već ove nedjelje izaći prvo nedjeljno izdanje The Suna , koji bi trebao zamijeniti tabloid News of the World (NOTW), ugašen zbog skandala koji je izbio jer su njegovi novinari ljudima provaljivali u govornu poštu.

Bjesomučna kupnja

Televizije i marketinške agencije zadovoljno trljaju ruke - jer očekuju da ostali tabloidi neće bez borbe Murdochu prepustiti čitatelje koji su ih počeli kupovati kada je ugasio NOTW. Londonski Independent piše kako su nakon Murdochove objave izdavači novina počeli bjesomučno kupovati reklamni prostor na televizijama i dogovarati promotivne kampanje koje, među ostalim, uključuju dijeljenje besplatnih CD-a.

Očekuje se i rat cijena, jer procjene pokazuju da bi prvo nedjeljno izdanje Suna moglo stajati 75 centi, a možda i 50 centi, sve kako bi pokušali vratiti dio od 2,6 milijuna čitatelja koje su imali u lipnju. Dio čitatelja - oko 800.000 - u međuvremenu je nedjeljom prestalo kupovati novine, no u tih sedam mjeseci naklada Sunday Mirrora porasla je sa 1,087.000 na 1,753.000 primjeraka, a Daily Star on Sunday imao je još impresivniji rast - sa 306 na 645 tisuća, odnosno 111 posto.

Kriju strategiju

Murdochova kompanija sada planira u reklamiranje nedjeljnog izdanja uložiti nekoliko milijuna funti, ali ni vlasnici Daily Stara ne planiraju zaostajati - najavili su da će reklamama preplaviti svoju televiziju Channel 5. U bitku će krenuti i Sunday Express, koji zasad ne želi otkriti svoju strategiju, a veliku kampanju planira i Mail on Sunday - koji je u međuvremenu već izgubio većinu čitatelja koji su mu se priklonili nakon propasti NOTW-a.

Nedjeljni Sun trebao bi biti više orijentiran prema obiteljskom čitanju od NOTW-a, ali i od Suna, bez “treće stranice” s djevojkom u toplesu - Sunove tradicije od 1970. godine.

Posebna dilema

Kako piše Guardian, Murdoch planira list koji će se fokusirati na sport, što je bio i ključ uspjeha NOTW-a, a bit će i više ležernih tema i komentara televizijskog programa.

Prvi bi broj trebao biti tiskan u tri milijuna primjeraka, što za oglašivače predstavlja posebnu dilemu - s jedne strane, pitanje je žele li svoje reklame staviti u novine koje se i dalje snažno povezuju s News of the World i njegovim neetičkim novinarstvom, a s druge strane znaju da će barem prvih nekoliko tjedana naklada novog tabloida biti golema jer će svi htjeti vidjeti kako nove novine izgledaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. svibanj 2024 04:18