BUDUĆNOST

‘Zeleni‘ smrdljivi amonijak mogao bi biti gorivo za velike brodove budućnosti

Amonijak ima prednost jer ne sadrži ugljik, pa se njegovim izgaranjem u motoru ne stvara ugljični dioksid
Tanker/ilustracija
 Péter Gudella/Panthermedia/Profimedia
Amonijak ima prednost jer ne sadrži ugljik, pa se njegovim izgaranjem u motoru ne stvara ugljični dioksid

Međunarodna organizacija za pomorski prijevoz (IMO) želi znatno smanjiti emisiju štetnih plinova iz brodova koji troše ogromne količine goriva, a rješenje bi mogao biti smrdljivi 'zeleni' amonijak, smatraju danski stručnjaci.

Otprilike 90 posto robe u globalnoj trgovini prevozi se morem, a pomorski prijevoz proizvodi oko dva posto globalne emisije stakleničkih plinova.

IMO želi prepoloviti emisiju do 2050. godine u usporedbi s razinom iz 2008. godine, što zahtijeva prijelaz na zelenu tehnologiju.

Šef istraživanja i razvoja u danskoj inženjerskoj tvrtki Man Energy Solutions Brian Soerensen kaže za BBC da se istražuje nekoliko vrsta goriva i vjeruje da će jedna od mogućnosti biti amonijak, uz metanol i biogoriva.

Amonijak ima prednost jer ne sadrži ugljik, pa se njegovim izga...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. studeni 2025 16:24