NOVI TREND

Znate li tko su de-influenseri? Oni vas neće uvjeravati da nešto kupite, nego da vam sve te stvari uopće ne trebaju

De-influenseri će vas upozoriti koji su proizvodi precjenjeni, oko kojih se digla prevelika buka te koji vam uopće ne trebaju

De-influenserica Elle Grey

 TikTok

Ako ste u potrazi za preporukama o tome što kupiti, na usluzi uvijek spremno stoje influenseri spremni da vam predstave najnovije proizvode. No suprotno tome, najnoviji TikTok trend mogao bi vas odvratiti od kupnje. Naime, na toj društvenoj mreži pojavio se značajan broj tzv. de-influencera koji vam otkrivaju na koje proizvode jednostavno nije vrijedno trošiti novac jer vam, zapravo, ne trebaju, piše Times.

Potražite li na TikTok-u tag ‘deinfluencing‘, izlistat će vam se više od tisuću snimaka pregledanih više od 50 milijuna puta, u kojima influenseri nemilo kritiziraju popularne proizvode - od tehnoloških stvarčica, pa do kozmetičkih proizvoda.

De-influenseri će vas tako upozoriti koji su proizvodi precjenjeni, oko kojih se digla prevelika i neopravdana buka te koji vam proizvodi uopće ne trebaju.

Najnoviji je trend izravni odgovor na beskrajnu listu proizvoda za koje su vas pokušavali uvjeriti da ih jednostavno morate imati. Trenutno su neki od najreklamiranijih proizvoda valjci za njegu lica, rublje za oblikovanje tijela Kim Kardashian te čaše s poklopcem za vodu i sokove koje možete nositi uokolo. No već sljedećeg mjeseca u trendu će možda biti neki sasvim drugi proizvodi.

Preporuke influensera često sponzoriraju kompanije koje su dotične proizvode i stavile na tržište, a influenseri dobivaju dodatni novac za objavu linkova preko kojih se nešto može izravno kupiti. Taj je biznis u posljednje vrijeme postao tako lukrativan da se procijenjuje da se u ‘influencingu‘ godišnje vrti i do 16 milijardi dolara.

Razne slavne osobe nagovaraju svoje pratitelje da kupe njihove proizvode, a to je dovelo do prave poplave ‘celebrity proizvoda‘ pa gotovo svaka glumica ili pjevačica ima i neku kremu, parfem ili liniju odjeće. Samo Kardashiani su u posljednja dva mjeseca lansirali već 15 svojih proizvoda . od mirisnih svijeća do pidžama. Uz to na društvenim mrežama članovi popularne obitelji promoviraju i proizvode drugih tvrtki.

Iako je jasno da su pratitelji spremni dati novac za nešto što su im preporučile slavne osobe, postoji sve više dvojbe oko toga koliko je preporuka influensera uopće vjerodostojna i koriste li oni sami uopće proizvode koje reklamiraju.

Posljednji slučaj oko kojeg se diglo dosta prašine je onaj TikTok zvijezde Mikayle Nogueire koja se susrela s valom kritika nakon što je ustanovljeno da u sponzoriranom videu u kojem reklamira maskaru, nosi umjetne trepavice.

‘Ne treba vam toliko ruževa za usne i rumenila‘, kaže Elle Gray, 25-godišnja TikTokerica koja sudjeluje u de-influensing trendu i koja na svojoj stranici ‘Basic Of Course‘ ima više od 10.000 pratitelja.

‘Mnogi od tih proizvoda, pogotovo u kozmetičkoj industriji, slijede te mikro-trendove koji se mijenjaju vrlo brzo, iako u većini slučajeva već imate vrlo sličan proizvod koji može poslužiti kao jako dobra zamjena‘, kaže Grey i dodaje da to posebno vrijedi za proizvode poput šminke i razne ukrasne predmete za kuću koji se kupuju preko Amazona i za koje influenseri dobivaju proviziju kad ih netko kupi.

Mnogi influenseri često prioritet daju monetizaciji, tj. naplati, a ne toliko autentičnosti i vjerodostojnosti u svojim preporukama, kaže Grey.

I samoj su joj, kaže, često nudili besplatne proizvode u zamjenu za reklamu na društvenim mrežama, no ona u svojim objavama govori samo o proizvodima koje doista koristi i voli.

‘Volim svoju publiku, no ne poznajem ih osobno pa ne mogu biti sigurna što se točno uklapa u njihov životni stil‘, kaže. ‘Mislim da za preporuke nekih proizvoda prvo treba pitati bliske ljude poput prijatelja, a ne tamo neku nepoznatu curu na internetu.‘

Ipak, preporučuje influensere za neke druge stvari.

‘Uživam gledati videe u kojima ljudi pokazuju svoje zanimljive hobije, a ne oslanjam se na influensere ako mi treba inspiracija za kupovinu.‘

Sama količina sadržaja koju ljudi konzumiraju na TikToku pogoršava trend u kojem influenseri pokušavaju progurati sve više i više novih proizvoda. Prosječan korisnik dnevno provede više od sat i pol na TikToku. Za razliku od drugih platformi poput YouTubea koje su usmjerene prema videozapisima dužeg formata, TikTokove snimke od 60 sekundi daju korisnicima znatno više prilika da se susretnu sa sponzoriranim sadržajem.

Ali koliko god generacije Z voli TikTok, mnogi također brinu o održivosti i žele smanjiti svoju potrošnju. Studija koju je proveo First Insight otkrila je da većina pripadnika mlađe generacije radije kupuje od održivih robnih marki i vjerojatno će kupovati na temelju osobnih, društvenih i ekoloških načela.

Mnogi na internetu prihvaćaju ovaj novi de-influencing trend, te kažu da im pomaže kod prekomjerne konzumacije.

Drugi ističu ironiju trenda koji koristi metode ‘utjecanja‘ za ‘de-utjecaj‘, osobito kada se predlažu alternativni proizvodi kao zamjena. Za neke, ‘de-influensing‘ videozapisi ipak nisu dovoljni da se odreknu svojih kupovnih navika.

TikTokerica Gray kaže da su je pratitelji pitali hoće li njezine objave o ‘de-influensingu‘ utjecati na njezin posao influenserice u budućnosti.

‘Rekla bih sasvim suprotno‘, kaže ona. ‘Mislim da preporuka ima pravu vrijednost ako dolazi iz srca, umjesto da se samo napamet promovira novi ruž.‘

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. travanj 2024 03:09