FENOMEN U DOBA ZARAZE

'WC papir je univerzalan simbol, uočljiviji je od konzerve graha ili pelata i ljudima ulijeva sigurnost. Zato su se pomamili za njim'

Evolucijski imamo averziju prema stvarima koje nam se gade i to je jedan od razloga zašto su se ljudi vezali za toaletni papir, kaže profesor Steven Taylor
 dpa/AFP
Evolucijski imamo averziju prema stvarima koje nam se gade i to je jedan od razloga zašto su se ljudi vezali za toaletni papir, kaže profesor Steven Taylor

Od Zagreba do Tokija, od Francuske i Amerike do Australije, svuda se pojavljuju iste scene, puste police u supermarketima gdje je trebao biti toaletni papir, a ponegdje se vode i prave bitke nervoznih kupaca oko dragocjenih bijelih rola.

U redu, ljudi se boje nestašice, premda im sto puta ponavljali da će trgovine raditi i da svega ima dovoljno. Ali zašto baš toaletni papir?

Zato što je univerzalni simbol, lako prepoznatljiv, uočljiviji od konzerve graha ili pelata, tumače psiholozi. “Isticao se u dramatičnim slikama koje su širili društveni mediji jer je bio vrlo jasan. Paketi su prilično karakteristični, pa se učvrstio u svijesti ljudi kao simbol sigurnosti”, kaže Steven Taylor, autor knjige “Psihologija pandemije”.

“Ljudi osjećaju da moraju učiniti nešto da zaštite...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 21:20