SLIJEDI EKSPANZIJA

Bajs slavi prvih mjesec dana, iz Grada zadovoljni brojkama: ‘‘Preko 20.000 vožnji i 2 milijuna potrošenih kalorija‘‘

Aplikaciju podržava tvrtka Nextbike koja je Zagrepčanima već nudila sličnu uslugu, ali bez subvencija Grada.

Tomislav Tomašević na Bajs biciklu

 Josip Bandic/Cropix
Aplikaciju podržava tvrtka Nextbike koja je Zagrepčanima već nudila sličnu uslugu, ali bez subvencija Grada.

Prije mjesec dana uveden je novi sustav javnih bicikala Bajs, a iz Grada su zadovoljni brojkama koje su u tom razdoblju ostvarili. Aplikacija je osmišljena kao nadopuna javnom prijevozu, potiče i održive oblike mobilnosti, doprinosi smanjenju prometnih gužvi u gradu te građanima različitih dobi olakšava pristup drugim oblicima javnog prijevoza, posebice u prvom i zadnjem kilometru koji prelaze putujući na posao ili drugdje - rekli su iz Grada.

Rebrendirana aplikacija proradila je s 500 bicikala raspoređenih na 40 lokacija, za sada uglavnom u središtu grada. Najavljeno je da će do kraja listopada biti otvorene sve predviđene lokacije, njih 180, sa čak 2000 dostupnih bicikala. Zamišljeno je da se stanice nalaze u kvartovima, u gusto naseljenim središtima odakle bi ljudi, koristeći Bajs, odlazili prema tramvajskim ili autobusnim stajalištima.

image

Bajs bicikli

Ronald Gorsic/Cropix

U prvih mjesec dana, novi sustav javnog prijevoza ima više od 20.000 korisnika, a ostvareno je 22.520 vožnji. Aplikaciju podržava tvrtka Nextbike koja je Zagrepčanima već nudila sličnu uslugu, ali bez subvencija Grada. Za pola sata vožnje, dakle, morat ćete izdvojiti 0,50 eura, a za mjesečnu kartu samo 5 eura. Ipak, prije svake kupnje treba uplatiti 10 eura depozita.

VIDEO Isprobali smo Bajs: jednostavan za korištenje, aplikacija malo "šteka", a tu je i jedna sitnica koja će mnoge odvratiti od bicikliranja

- Drago mi je da su naši sugrađani prepoznali Bajs. Nadam se da će sustav javnih bicikala zaživjeti u dnevnoj rutini što većeg broja Zagrepčana. Puni potencijal Bajsa vidjet će se kada svi bicikli i sve stanice postanu aktivni. Paralelno s razvojem ovog sustava nastavljamo s razvojem biciklističke infrastrukture. Cilj nam je smanjiti potrebu korištenja automobila, što znači manje gužvi, manje emisija stakleničkih plinova, manje zagađenja zraka i manje buke - istaknuo je gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Konkretno, u 30 dana otkako aplikacija postoji zabilježeno je:

image

Bajs je uveden prije mjesec dana

Josip Bandic/Cropix

- 650.000 minuta vožnje

- 2.000.000 potrošenih kalorija

- Top stanice: Trg kralja Tomislava (2.841), Jarun (2.728), Vlaška (2.002)

- 1.000+ vožnji s dječjom sjedalicom

- Najaktivniji korisnici: Denis (56 vožnji), Dominik (54), Suzana (46)

Za vrijeme Europskog dana bez automobila, koji se održavao u ponedjeljak, 22. rujna, postavljen je rekord od 1.153 najma Bajseva. Do sada su otvorene još tri nove stanice, ali se tempo ubrzava i u sljedećih 30 dana trebalo bi ih stići čak 140.

U cijenu od preko 10 milijuna eura koju je Grad dao za novi oblik mikroprijevoza, osim 2000 bicikala i 180 stanica, uključen je i redoviti servis svih bicikala kao i njihov prijenos sa stanica na kojima se nalazi više bicikala ka onima gdje ih ima manje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 04:05