StoryEditor
EKSKLUZIVNO OTKRIVAMO

BANDIĆ ŽELI ISKOPATI TUNEL ISPOD TRGA FRANJE TUĐMANA Pod zemljom će se graditi i veliki šoping centar s 400 parkirališnih mjesta

U Gradu misle ozbiljno - raspisan je i javni natječaj za najbolju varijantu vrijedan 350 tisuća kuna
 EPH

Bili bi dugi po 400 metara, široki 4,5 metra, kopali bi se na dubini od šest metara, a njihovom gradnjom rasteretio bi se promet u zapadnom dijelu grada. Jedan krak spajao bi Ulicu grada Mainza s Prilazom Gjure Deželića i imao bi dva prometna traka, a drugi, jednotračni, išao bi južnije, do Ulice Vatroslava Jagića.

Ovako ukratko izgleda projekt gradnje tunela ispod Trga Franje Tuđmana, a da u Gradu ozbiljno razmišljaju o “ronjenju” ispod tog trga, pokazuje i javni natječaj “Odabir varijantnog rješenja s izradom ocjene izvodljivosti projekta povezivanja istočne i zapadne strane Trga Franje Tuđmana s izgradnjom podzemne garaže”, vrijedan 350 tisuća kuna.

Analiza projekta

Natječaj traje do 9. svibnja, a projektni zadatak propisuje da se u sklopu analize moraju izraditi geodetski podaci za zonu od 160 tisuća kvadrata, koliko je zahvaćeno projektom, odabrati optimalno rješenje sa stajališta prometa, napraviti analizu isplativnosti ulaganja, kao i razradu rješenja cestovnog prometa, javnog, kao i suživota garaže i pješaka.

Šira priča

Jedan od onih koji je radio na projektu tunela je i profesor Ivan Dadić, bivši dekan FPZ-a. Kaže kako je gradnja tunela nužna kako bi rasteretili područje kojim dnevno prođe više od 15 tisuća automobila.

- Projekt smo radili prema procjeni broja automobila koji se tim pravcem kreću i ovo je najbolje rješenje. Taj dio grada bi se tako oslobodio prometnih gužvi, jer bi se putovalo ispod zemlje i ne bi bilo kolona na semaforima - kaže Dadić.

Dodaje kako bi gradnja bila brza i jeftina jer se ništa ne bi trebalo rušiti te kako to ne bi bio megalomanski projekt.

- Osim toga, tunel bi donio, na razini -1 veliki šopping-centar, koji bi imao 400 parkirališnih mjesta. Priča bi bila daleko šira od samog prometa, i pridonijela bi početku uređenja Tuđmanova trga - smatra Dadić. Arhitekt Nenad Fabijanić, voditelj projekta “Integrirani grad”, koji se bavi istim prostorom, ne slaže se s Dadićem čiji je projekt detaljno analizirao. Po njemu je to loša ideja.

Loša ideja

- Za početak, to je prometno neracionalno. Ne bi se riješio prometni kolaps. Ovim projektom je Trg Franje Tuđmana zapravo doveden u pitanje. Riječ je o poslu u koji se razumijem i kojim se bavim i čvrsto stojim pri mišljenju da ovaj projekt ne bi trebalo nikada realizirati, već se mora posegnuti za nekim drugim, boljim rješenjima - istaknuo je Fabijanić, jedan od autora Integriranog grada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. lipanj 2020 05:44