KOMENTIRAO I RADU BORIĆ

Don Damir Stojić se osvrnuo na kritike Thompsonovog mača na Hipodromu: ‘Rado ću tog teologa provesti po Zagrebu‘

Crkve su toliko pune da je čak i Rada Borić priznala da je “srce boli” kad vidi koliko mladih ide u Crkvu, kaže Stojić
 Tom Dubravec/Cropix
Crkve su toliko pune da je čak i Rada Borić priznala da je “srce boli” kad vidi koliko mladih ide u Crkvu, kaže Stojić

U nedavnom intervjuu za N1 televiziju, teolog Mario Trifunović povodom dvaju koncerata Marka Perkovića Thompsona, govorio je o stanju Katoličke Crkve u Hrvatskoj, ustvrdivši da se ona ne bavi praktičnim temama nego nestvarnim neprijateljima, da su crkve prazne, da se vjera i država stapaju te da se u javnosti promoviraju simboli poput mača i križa. Osvrnuo se i na javne molitve muškaraca krunice, a kao primjer pozitivnog odnosa Crkve i države naveo je Njemačku.

Na te se tvrdnje na Facebooku osvrnuo don Damir Stojić, nekadašnji studentski kapelan, a sada vojni kapelan.

- Cijenim njegovu (Trifunovićevu, op. a.) brigu, ali neke tvrdnje, kako to diplomatski reći, nemaju dodira s realnošću, započeo je Stojić, najavljujući da će „bratski razjasniti“ nekoliko stvari.

Prvo se osvrnuo na ocjenu da brak i obitelj nisu praktične teme.

- Zbilja? Pa nije li upravo obitelj temeljna stanica društva? Ne samo po crkvenim dokumentima, već i po zdravom razumu? Ako obitelj propadne, propast će i društvo, a s njim i radnici čija se prava, gle čuda, Crkva itekako trudi braniti, napisao je, podsjetivši da su papa Franjo i papa Lav XIII. redovito govorili o radničkim pravima i socijalnoj pravdi te da hrvatski biskupi često javno istupaju o ekonomskim temama, klimi i socijalnoj nepravdi, iako to, kako tvrdi, rijetko izaziva pozornost medija.

image

Na koncertu Marka Perkovića Thompsona dronovima su bili prikazani brojni religijski motivi

Goran Mehkek/Cropix

Tvrdnju da su crkve prazne nazvao je vječnim refrenom onih koji u Crkvu ne zalaze te ustvrdio da su one u Hrvatskoj pune, osobito mladih.

- Crkve su toliko pune da je čak i Rada Borić priznala, očito u trenutku nepažnje, da je “srce boli” kad vidi koliko mladih ide u Crkvu. Srce boli, Crkva se puni. Eto ti paradoksa.

Na kritiku o stapanju vjere i države odgovorio je da se radi o inkulturaciji, odnosno, kako tvrdi, poštovanju jezika, naroda i običaja zemlje u kojoj Crkva djeluje, a ne o teokraciji. Istaknuo je kako hrvatski svećenici djeluju kao misionari u Venezueli, Mongoliji, Etiopiji, Dominikanskoj Republici, Papui Novoj Gvineji, Ruandi i Brazilu, dok u Hrvatskoj rade svećenici iz Poljske, Kameruna, Benina, Italije, Australije, Albanije, Kosova, Filipina i Španjolske. Kao primjer otvorenosti naveo je mons. Jorgea Ramosa iz Portugala.

image

Koncertu na zagrebačkom Hipodromu je prisustvovao veliki broj katoličkih svećenika

Ivana Grgic/Cropix

Njemački model u kojem država ubire crkveni porez ocijenio je ironičnim i licemjernim te naglasio da se zalaže za potpunu odvojenost Crkve i države.

Osvrćući se na Trifunovićevu izjavu da „mač i križ ne idu zajedno“, naveo je primjere iz kršćanske ikonografije i Biblije u kojima mač ima simboliku pravde, snage, vjere, mučeništva i duhovne borbe.

- Teologu Trifunoviću posebno je zasmetalo pojavljivanje mača i križa na Thompsonovu koncertu te tvrdi da mač i križ ne idu zajedno. Kao da gospodin teolog nikada nije vidio ikonografiju sv. Mihaela, sv. Pavla ili sv. Jurja. Ako želi, rado ću ga osobno provesti po Zagrebu i pokazati kipove sv. Jurja u Donjem i Gornjem gradu. S mačem, naravno. Mač u kršćanskoj simbolici nije simbol agresije, nego pravde, snage, vjere, mučeništva i duhovne borbe. U Post 3,24 mač čuva raj, u Ef 6,17 Pavao poziva da uzmemo “mač Duha, to jest Riječ Božju”. Isus nije rekao: “Došao sam donijeti mir poput lavande u wellness centru” nego: “Nisam došao donijeti mir, nego mač”, odgovorio je Stojić.

image
Ivana Grgic/Cropix

Na primjedbu da muškarci ne bi trebali moliti na trgovima odgovorio je kako Isus nije kritizirao javnu molitvu, nego licemjerje, podsjetivši da je i sam molio javno. Javna molitva, poručio je, dio je kršćanske tradicije od procesija i hodočašća do misa na otvorenom, a muškarci koji mole krunicu na trgovima ne rade to da bi se pokazali, nego da bi molili.

- Mario ima pravo na svoje mišljenje, ali ne i na svoje činjenice, zaključio je Stojić, dodavši da Crkva u Hrvata nije ni zatvorena ni nacionalistička, nego "živa, mladenačka, misionarska i otvorena za sve“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 22:14