KUPUJU PARCELE

Grad Zagreb je upravo napravio važan korak prema izgradnji mosta koji čekaju generacije. Najteži dio posla tek ih čeka

Sam most trebao bi biti dug 625 metara i širok 40 metara, a procjena je da bi njegova izgradnja stajala 70 milijuna eura

Jarunski most

 Ustupljeno Jutarnjem Listu/
Sam most trebao bi biti dug 625 metara i širok 40 metara, a procjena je da bi njegova izgradnja stajala 70 milijuna eura

Grad Zagreb otkupio je četiri nekretnine na području Blata na trasi planiranog puta prema novom Jarunskom mostu. Kupljeno je više od 5700 kvadratnih metara zemljišta za ukupno 210.295,15 eura. Ovaj potez rješavanja imovinskopravnih poslova predstavlja velik korak ka ostvarenju dugosanjanog projekta za grad.

Zagreb je sada vlasnik parcele koja se nalazi tik do Jadranske avenije, u blizini nadvožnjaka iznad kanala Sava-Odra.

Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove dostavio je izjavu kojom potvrđuje da su osigurana sredstva u Proračunu Grada Zagreba za 2025. godinu za kupnju predmetnih nekretnina radi izgradnje produžene Vrapčanske od Jadranske avenije do mosta Jarun s izgradnjom pješačkog pothodnika, izgradnjom kolektora Vatikanska i komunalnom infrastrukturom - stoji u obrazloženju.

‘Podržala sam Možemo!, a sad sam u nevjerici, rade sve suprotno obećanjima: Studija za Jarun otkriva alarmantne podatke...‘

Već spomenuta parcela uz Jadransku aveniju površine je 1590 kvadratnih metara, a Grad je vlasnici isplatio ukupno 63.000 eura, odnosno 39 eura po kvadratu.

Sljedeća kupljena čestica nalazi se nešto sjevernije, a površine je 761 kvadratni metar. Prvotno je bila površine 3361 kvadratni metar, ali je zemljište parcelirano u dvije manje čestice. Vlasnicima je ponuđeno ukupno 27.553,65 eura, na što su oni pristali. Oranica i šikara tako su kupljene po cijeni od 36 eura po kvadratu.

Susjedna nekretnina površine 3231 kvadratni metar kupljena je za 114.000 eura, a u katastru je također upisana kao oranica. Ona je, dakle, plaćena 35 eura po kvadratu i najveća je pojedinačno kupljena čestica u ovoj akviziciji Grada.

Posljednja čestica ujedno je i najmanja, površine samo 119 kvadratnih metara, a plaćena je 4321 euro.

Bijes zbog nove trase Jarunskog mosta, stanari su očajni: ‘Pa nemam kuda, ovdje mi je kuća, to nema veze s pameti!‘

Ipak, iako je Grad ozbiljno krenuo s ‘tabanjem‘ puta ka Jarunskom mostu, prema dostupnim podacima ostalo je još mnogo parcela čije imovinskopravno pitanje nije riješeno. Osim oranica na Blatu, kako smo pisali početkom godine, s druge strane Save postoje i obiteljske kuće čiji sporovi oko izvlaštenja još nisu izglađeni.

Planirana cesta bi, između ostaloga, trebala prolaziti i kroz kvartove Vrbane i Prečko, a stanovnici tih kvartova smatraju kako će ona biti preblizu izgrađenih zgrada. Također, prateći trasu pružanja pristupne ceste vidi se kako će ona prolaziti svega nekoliko metara od Dječjeg vrtića Dječja igra i njihova igrališta.

Gradonačelnik Tomislav Tomašević je u razdoblju predizborne kampanje završetak izgradnje najavio do kraja 2028. godine, a status imovinskopravnih odnosa tada je ocijenjen kao ‘‘jako dobar‘‘. Sam most trebao bi biti dug 625 metara i širok 40 metara s pilonom visokim 80 metara, a procjena je da bi njegova izgradnja stajala 70 milijuna eura.

image

Jarun, kuća na trasi Jarunskog mosta

Damir Krajac/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 13:21