OŠTEĆEN U POTRESU

Megaprojekt težak 70 milijuna eura ušao u novu fazu: ‘Simbol Zagreba ogolit će do kostura‘

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je da se još uvijek ne zna koji će biti izvor financiranja za obnovu

Unutarnje prostorije prilično su oštećene

 Goran Mehkek/Cropix
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić rekao je da se još uvijek ne zna koji će biti izvor financiranja za obnovu

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i predstavnici zajednice ponuditelja - direktor Interkonzaltinga Hari Vladović-Hrelja i Kristina Vujica iz tvrtke PlanAxis potpisali su ugovor za izradu tehničke dokumentacije za cjelovitu obnovu zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora, vrijedan 330 tisuća eura bez PDV-a.

Te dvije projektantske kuće u roku od dvije godine trebale bi napraviti projekt obnove zgrade kolodvora te ishoditi lokacijsku i građevinsku dozvolu. Prema riječima Harija Vladovića-Hrelje, samo projektiranje trajat će godinu dana, a ostalih godinu dana bit će potrošeno na ishođenje sve potrebne dokumentacije. Ako sve bude išlo po planu, potrebna dokumentacija za raspisivanje natječaja za izvođenje radova trebala bi biti spremna krajem 2027. godine, nakon čega će biti raspisan natječaj za izvođača radova.

image

Zgrada Glavnog kolodvora u Zagrebu

Ronald Gorsic/Cropix

Otkrivamo senzacionalne detalje obnove glavnog kolodvora u Zagrebu: ‘Ogolit će ga do kostura, imat će restoran i pothodnik do Tomislavca...‘

Kako će se financirati

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je izrazio nadu da bi zgrada mogla potpuno biti obnovljena 2030. godine. Prema današnjim cijenama, procjena je da bi obnova mogla stajati oko 70 milijuna eura. Procjenjuje se da bi više od 30 milijuna trebalo ići na konstrukcijsku obnovu.

Dok se izrada tehničke dokumentacije financira kreditom Europske investicijske banke, sami građevinski radovi još nemaju izvor financiranja. Kako obnova zgrade Glavnog kolodvora nije nominirana za financiranje kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, moguće je da će se sredstva tražiti preko fondova EU ili kreditnim zaduženjima.

Simbol Zagreba

image

Stanje zgrade Glavnog kolodvora u Zagrebu

Ronald Gorsic/Cropix

Direktor Interkonzaltinga je kao najveći izazov u izradi tehničke dokumentacije naveo borbu s konzervatorima, s obzirom na to da je zgrada zaštićeno kulturno dobro te će konzervatori prilikom izrade projektne dokumentacije imati značajnu, a možda i presudnu ulogu. Naime, plan je da se zadrži sadašnja vizura zgrade izvana, što, primjerice, znači obnovu postojećih prozora koji s vanjske strane zgrade zauzimaju oko 1200 četvornih metara površine.

Oni su ručni rad i bit će veliki problem ako konzervatori budu tražili da se naprave u istom drvetu, bez obzira na to što sada postoje izuzetno kvalitetne imitacije. Model obnove tih prozora sigurno će biti jedan od razloga žestokih rasprava projektanata i konzervatora. Prema sadašnjim procjenama, konzervatorski radovi na zgradi mogli bi stajati više od 10 milijuna eura.

image
Goran Mehkek/Cropix

Financira EU

Predviđena je konstrukcijska i energetska obnova cjelokupne zgrade, što znači da će biti obnovljeno oko 7500 četvornih metara same zgrade te 6000 četvornih metara kolodvorske nadstrešnice. Isto tako, uklonit će se cijeli krov koji je površine 6000 četvornih metara. Plan je da se u konačnici na novi krov ugrade i solarni paneli. Cilj je da se obnovom postigne da zgrada izvana izgleda kao u doba izgradnje 1890. godine, a da unutrašnjost bude supermoderna.

Doznali smo tko je kupio najpoznatiji stan u Zagrebu: ima najljepšu terasu u gradu, ali je smješten na - Glavnom kolodvoru!

Posljednja prava obnova zgrade Glavnog kolodvora bila je 1987. godine prije Univerzijade. Od tada do danas dogodio se potres u kojem je zgrada znatno oštećena, a nakon toga su prostori i poplavljeni. Prema ​Kršićevim riječima, danas se koristi samo 50 posto prostora zgrade.

Potpisu ugovora svjedočio je i Žarko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu prometa, koji je rekao da je Glavni kolodvor u Zagrebu simbol hrvatske željeznice i simbol grada Zagreba, jedan od njegovih najljepših kulturnih spomenika i da je nakon potresa dugo zahtijevao obnovu. Prema njegovim riječima, u ovom se trenutku diljem države gradi ili rekonstruira gotovo 500 kilometara pruga, te je u tijeku veliki investicijski ciklus vrijedan 1,5 milijardi eura u gradnji infrastrukture. Istovremeno se, rekao je, nabavljaju i novi vlakovi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2025 17:04