STROGI CENTAR

Na pročelju zaštićene zgrade na Trgu bana Jelačića osvanule zastave, nakon našeg upita iznenada nestale. Grad pokrenuo istragu

Firme Ban Tours i Dogma na upite nam još nisu odgovorili, ali Grad jest

Promidžbene zastave postavljene na Trgu bana Jelačića

 Jutarnji list
Firme Ban Tours i Dogma na upite nam još nisu odgovorili, ali Grad jest

Promotivne zastave koje su na Trgu bana Josipa Jelačića bile postavljene u srijedu, ubrzo nakon naših upita, spuštene su. Iz Grada navode da za sada nisu pronašli dokaz odobrenja za postavljanje zastava, ali da su pokrenuli istragu. Naime, na pročelju zgrade na adresi Trg bana Josipa Jelačića 5, agencija za nekretnine Dogma d.o.o. i turistička agencija Ban Tours postavile su reklamne zastave, što nije u skladu s propisanim pravilima o oglašavanju na pročeljima zgrada koje su zaštićeno kulturno dobro.

image

Reklame agencija Ban Tours i Dogma d.o.o. na Trgu bana Jelačića

image

Reklamne zastave na zagrebačkom Trgu bana Jelačića

Nakon što smo uočili zastave, uputili smo upit firmama i Gradu Zagrebu kako bismo saznali postoji li odobrenje Grada za postavljanje zastava te kako se regulira oglašavanje na pročeljima gradskog centra. Ipak, dok smo čekali na odgovore, zastave su spuštene i pročelja su ponovno ostala neoznačena.

image

Uklonjene reklamne zastave na Trgu

Jutarnji list
image

Uklonjene reklame agencija na Trgu bana Jelačića

Jutarnji list

Kulturno dobro

- Na temelju Rješenja Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine od 09. travnja 2003. godine, Klasa: UP-I-612-08/02-01/1022 Urbroj: 532-10-1/8(JB)-03-2, s Izvodom iz katastarskog plana od 19. travnja 2001. godine i Zaključka o ispravku rješenja Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine od 18. siječnja 2010. godine, Klasa: UP-I-612-08/02-01/1022 Urbroj: 532-04-01-01/4-10-4, zabilježuje se da kuća popisni broj 319, dva dvorišta i zid Pod zidom 6, na Trgu bana Josipa Jelačića 5 na kčbr. 220/1 k.o. Grad Zagreb imaju svojstvo kulturnog dobra, stoji u Katastru.

Budući da se radi o strogom centru grada, postavljanje reklamnog sadržaja posebno je regulirano, a status zaštite koji je dodijeljen toj građevini nameće dodatne restrikcije. Status kulturnog dobra trebao bi ograničiti bilo kakve preinake bez službene dozvole, a kako je došlo do postavljanja zastava, upitali smo Grad i firme. Firme Ban Tours i Dogma na upite nam još nisu odgovorile, a Grad nam je poslao dopis.

image

Promidžbene zastave postavljene na Trgu bana Jelačića

Smjernice za zaštitu kulturnog dobra

- Postavljanje reklama i reklamnih panoa u Gradu Zagrebu regulirano je Odlukom o komunalnom redu kojom je propisano da se reklamni panoi postavljaju na temelju rješenja gradskog upravnog tijela nadležnog za komunalne poslove kojim se daje odobrenje za postavljanje panoa, stoji u dopisu.

Nadalje navode kako je prostor dodatno reguliran jer je pod statusom kulturnog dobra. - Člankom 52. Odluke o komunalnom redu određene su zone postavljanja reklama i reklamnih panoa pa je tako određeno da Trg bana Josipa Jelačića pripada u drugu zonu koja obuhvaća još i: područja zone A zaštićena Povijesna urbana cjelina Grad Zagreb u Donjem gradu koja obuhvaća područje omeđeno: Ilicom do Reljkovićeve ulice na zapadu, Trgom bana Josipa Jelačića, Jurišićevom ulicom do Draškovićeve ulice, Vlaškom ulicom do Ulice Antuna Bauera na istoku, uličnim potezom Tkalčićeve ulice do Ulice Tome Mikleušića na sjeveru te pojedinim uličnim potezima do Ulice Andrije Hebranga na jugu.

image

Uklonjene reklame agencija na Trgu bana Jelačića

Jutarnji list
image

Uklonjene reklamne zastave na Trgu

- Člankom 55. Odluke o komunalnom redu propisano je da je u drugoj zoni zabranjeno postavljanje reklama i reklamnih panoa na krovne površine, pročelja zgrada i građevinske skele na Trgu bana Josipa Jelačića i Trgu Petra Preradovića, osim reklamnih natpisa u visini prizemlja, nastavljaju te napominju da su dozvoljena samo reklamna platna na građevinske skele.

O reklamnim zastavama na adresi Trg bana Jelačića 5 kažu da ne nalaze službena odobrenja za postavljanje, ali da je nadležni komunalni redar pokrenuo postupak utvrđivanja svih činjenica.

- Što se tiče reklamnih zastava koje se spominju u upitu, ističe se da u dostupnim službenim evidencijama nisu pronađena odobrenja za postavljanje tih zastava. Međutim, moguće je da predmetni poslovni subjekti imaju odobrenje koje je izdano prije ustrojavanja evidencije, a što će utvrditi Komunalno redarstvo, završavaju.

Prema katastru, zgrada na toj adresi u posjedu je Grada Zagreba, ali joj je većinski vlasnik Metroholding d.d. Zgrada se vodi pod statusom kulturnog dobra, a kao takvoj bi joj trebala biti regulirana prezentacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 17:36