VOZAČI TUGUJU

Najjeftiniji parking u centru Zagreba odlazi u povijest, građani: ‘Nova lokacija je užasna. Katastrofa!‘

Prometni stručnjak smatra kako je takav parking Zagrebu potreban i u ovom trenutku mu ne vidi alternativu

Prostor između nekadašnjeg Paromlina, KD Vatroslav Lisinski i zgrade Gradske uprave

 Boris Kovacev/Cropix

Sljedećeg tjedna počinje rušenje zgrade Paromlina u središtu Zagreba, a s Paromlinom u povijest odlazi i najjeftiniji parking u centru glavnog grada. Parking kapaciteta 450 vozila također će biti uklonjen i privremeno prebačen na područje Velesajma, odnosno na prostor iza zgrade Ine. Cijena cjelodnevnog parkinga kod Paromlina iznosila je 1,32 eura, a prema najavi Tomislava Tomaševića, dok traju dvogodišnji radovi na novom Paromlinu, parkiranje kod Velesajma bit će besplatno.

Parking kod Paromlina zapravo je služio kao parking-terminal koji su u pravilu koristile osobe koje su vozilima dolazile u Zagreb na posao iz okolnih mjesta, što je stvaralo dodatne prometne gužve u centru grada. Ljeti su na taj parking dolazili deseci kampera koje su uglavnom stranci znali ostavljati danima, iako taj prostor uopće nije bio namijenjen toj vrsti vozila.

Profesor Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu ističe kako parking-terminalu nije mjesto u centru grada. On smatra kako bi ukidanje parkinga kod Paromlina moglo dovesti do toga da ljudi više koriste javni prijevoz i da bi to u manjoj mjeri moglo smanjiti broj automobila u centru. "Parking na tom mjestu trebali bi koristiti samo oni koji odlaze na vlak na Glavni kolodvor ili na Autobusni kolodvor", smatra Ševrović.

Po njemu ni lokacija kod Velesajma za ovu vrstu parkinga nije najsretnije rješenje. "Parking-terminali trebaju biti izmješteni izvan grada. Primjerice u Zaprešiću, Velikoj Gorici, Stupniku, pa da onda ljudi u Zagreb dolaze javnim prijevozom ili željeznicom. To bi trebale organizirati tamošnje lokalne vlasti u suradnji s Gradom Zagrebom", naglašava Ševrović.

Koliko je zadovoljan odlaskom parkinga s prostora Paromlina, Ševrović je toliko izuzetno nezadovoljan najavom gradonačelnika Tomaševića da će do kraja godine na području Gredelja biti sagrađen novi veliki parking-terminal za otprilike 380 vozila.

"To je jako loša odluka. Ponovo će se u središte grada dovesti velik broj automobila. Takvom parkiralištu nije mjesto u središtu grada", zaključuje Ševrović.

Prometni stručnjak Goran Husinec, pak, smatra kako je takvo parkiralište Zagrebu potrebno i u ovom trenutku mu ne vidi alternativu.

- Najvažnije je da parkiralište bude kvalitetno dizajnirano, u simbiozi s okolinom i infrastrukturom. Ja sam uvijek za gradnju parkirališta ako su moderna i zadovoljavaju sve kriterije - objašnjava Husinec. To znači da ona, između ostaloga, moraju sadržavati i punionice za električna vozila te adekvatan broj parkirnih mjesta za invalide, dodaje.

S obzirom na to da svi voze gradom, mora postojati neki kompromis, te u ovom trenutku ne vidi alternativu gradnji parkirališta poput onog kakvo se najavljuje na ruševinama Paromlina, smatra Husinec.

- Ako bi automobile maknuli iz grada, to bi bila druga priča. No za to je potrebno izgraditi odgovarajuću infrastrukturu, počevši s velikim brojem staza za bicikle. No u ovom trenutku pozdravljam izgradnju parkirališta koja su funkcionalna, estetski lijepa i moderna - zaključuje prometni stručnjak.

‘Ovo zatvaranje mi je užasno‘

Parkiralište Paromlin od ponedjeljka je službeno zatvoreno zbog izgradnje Gradske knjižnice Grada Zagreba i društveno-kulturnog centra Paromlin, čime građani gube 450 parkirnih mjesta koje su mnogi često birali zbog blizine centra grada i jeftine cijene cjelodnevnog parkinga od 1,32 eura. U zamjenu je korisnicima besplatno na raspolaganju parkiralište Zagrebački Velesajam - Istok (Zona IV.1), na kojem su dovršeni radovi sanacije i povezano je s Glavnim kolodvorom pomoću autobusnih linija javnog prijevoza.

Parking Paromlin je u ponedjeljak, prema prethodnoj najavi iz Grada, već bio ograđen, zatvoren i u potpunosti prazan. Reporteri Jutarnjeg lista sreli su samo tri radnika koji su popravljali šaht.

Tijekom dana, kažu, nisu sreli građane koji možda nisu čuli za zatvaranje parkinga i htjeli parkirati na starom mjestu. Na obližnju stanicu ZET-ovim autobusom stigla je studentica Nina, koja se kod Paromlina parkirala često, jer joj je to bila idealna lokacija kad je išla u grad, na fakultet ili na vlak za rodni Split.

- Super lokacija jer je blizu Glavnog kolodvora i centra. Osim blizine, glavni razlog zašto sam se parkirala tu bila je cijena od 10 kuna za cijeli dan, a kasnije oko 1.50 eura. Dakle, bilo je blizu i jeftino. Neću se parkirati kod Velesajma jer mi je dosta udaljeno od centra i nezgrapno zbog vožnje s autobusom. Nije idealna opcija za dolazak iz Sigečice gdje unajmljujem stan, jednako vremena bi mi oduzela i vožnja tramvajem. Parkirala bih kod Velesajma jedino ako moram ići u taj dio grada, ovo zatvaranje mi je iskreno užasno - kaže nam.

Također, smatra da je cijela poanta vožnje automobilom zapravo izbjegavanje javnog prijevoza, koji bi opet morala koristiti nakon što se parkira na Velesajmu. Zamjensko parkiralište Istok (Zona IV.1) u podne je bilo puno automobila, a na nekim od njih bio je na vjetrobranskom staklu ostavljen papir na kojem je pisalo: "Poštovani sugrađani, obavještavamo Vas da se parkiranje na ovoj lokaciji (Zagrebački Velesajam - Istok/Zona IV.1) od 5. travnja neće naplaćivati." Većina vozača hodala je parkiralištem pomalo zbunjeno i međusobno se ispitivala o naplati parkinga, pogotovo oni koji inače nisu iz Zagreba.

Zbog toga nas je i zaustavila jedna građanka koja je regularno pakirala kod Paromlina, kako bi nam pomogla i obavijestila nas da je parking besplatan.

- Ma nemojte me ništa pitati, ova opcija je užasna. Autobus za Veliku Goricu danas nije stigao na vrijeme pa sam kasnila, sve skupa katastrofa - rekla nam je kad smo ju pitali što misli o Velesajmu kao zamjeni za parking kod Paromlina. (Laura Vidović)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. travanj 2024 11:58