ŽIVOT U AGONIJI

Naših 10 godina rata sa ZET-ovcima koji nam zagorčavaju život: Cijela Europa spava, samo je Brazilska 2 budna!

Pomakne li se stanica samo desetak metara naprijed, problem ovih stanara bio bi riješen
Stanari Gajnica u ratu sa ZET-om zbog glasnih autobusa
 Ela Pazdrijan

„Prvi jutarnji bus kreće s naše stranice u 4:30, a zadnji vozi u 0:30, petnaestak godina spavam samo u toj rupi od 4 sata dok ne voze busevi“, započinje Ivanka Videk (66), jedna od stanarki s Gajnica koji se sa ZET-om bore više od desetljeća, ali bezuspješno.

Stanica busa, tik do zgrade u Brazilskoj ulici, dnevno primi stotinjak autobusa koji voze svakih deset minuta, a često na odredište dođu dva odjednom, oko 6 sati kad mnogo stanara još spava, jedan kreće u 5:55, a drugi u 6:00, u razmaku od samo 5 minuta.

Ono što stanarima najviše smeta jest činjenica da vozači svaki put na stanici ostave upaljen motor jer, kako obrazlažu, kad radi klima i motor mora raditi, a kad radi grijanje, isto tako. Jer inače bi im se, tvrde, ispraznio akumulator.

„Gledajte, samo je jedan bus u tjedan dana ugasio motor. Glasnogovornica ZET-a odgovorila mi je da ako stoje 5 minuta ne moraju ugasiti motor, ali za 10 već moraju. No, ne rade tako. Jedno jutro je toliko drndalo, vani nema nikoga, vozač ode na plac, ja ga promatram s balkona, on polako s noge na nogicu, papa sendvič“, opisuje Jasna Galić, stanarka sa 7. kata.

image
Stanari Gajnica ratuju sa ZET-om zbog glasnih autobusa
Ela Pazdrijan

Ispuhivao auspuh na najjače

Kaže da je bus koji je stajao 10 minuta radio na najjače kao da je ispuhivao auspuh, a u međuvremenu je došao i novi. „Pazite ovo, cijela Europa spava, a samo Brazilska 2 ne spava. Znači dva busa sveukupno su stajala 20 minuta. Živim na 7. katu, kao da mi je bus u sobi“, opisuje Galić koja s okupljenim stanarima ispred zgrade opisuje nabraja svoje traume sa ZET-om proteklih godina.

Ivanka Videk s 4. kata s kiselim osmijehom objašnjava kako od buke na balkonu više ne može razgovarati ni sa suprugom jer će susjedi misliti da se radi o svađi, a oni samo moraju glasno razgovarati kako bi se uopće čuli. „Moji unuci koji imaju sobu do ceste bježe kod mame i tate u sobu s druge strane zgrade kako bi mogli zaspati. Sad kad je ljeto, busevi idu rjeđe, a zamislite koliko tek često idu tokom godine kad je škola“, objašnjava Videk.

image
Autobus ZET-a na stanici
Ela Pazdrijan

„Jednom su ovdje mjerili decibele, navodno je dozvoljeno do 50, oni su izmjerili više od 60. Trebali bismo svi stati i blokirati put da busevi ne voze dok se ne riješi situacija i gotovo“, kaže zabrinuto stanarka, dok se druga ubacuje s mišlju da Grad na njih gleda kao na građane drugog reda. Stanari su očajni zbog činjenice da im nitko u gradu ne može pomoći već godinama, a kako kažu, od silne buke ne mogu čuti ni vlastiti tv, ne mogu razgovarati.

Jedna stanarka smatra kako je dobro da je stanica tu jer ima puno umirovljenika, ali bi po njoj svakako bilo bolje da se spusti malo niže niz ulicu. „Imam staru stolariju, meni se prozori tresu dok motori rade. Prije je stanica isto bila pokraj druge zgrade u ulici, ali je pomaknuta jer je i njima smetalo, a navodno je predstavnik stanara iz te zgrade imao veze u općini, govori stanarka s prvog kata“. Predlaže da se stanica pomakne deset metara ulijevo jer bi autobus i dalje bio blizu, samo što stanica ne bi direktno gledala na zgradu.

image
Autobus ZET-a na stanici
Ela Pazdrijan

Namjerno turira

„I ujutro i po danu se jako čuje, a sad namjerno turira i onda otpusti gas i ode. Nije nam jasno zašto baš mora biti upaljen motor, govore da je to zbog klime, ali zašto onda vozač izađe i ostavi otvorena vrata od busa?“, upitali su se majka i sin Vrbanc s prvog kata.

„Zvao sam jednu zelenu udrugu i raspitivao se postoji li kategorija onečišćenja bukom i to stvarno postoji. Sad nije toliko grozno kad su plinski autobusi, a ne dizelski kao prije“, objašnjava sugovornik koji bi htio da vozači postanu malo discipliraniji te nam savjetuje da napravimo usporedbu buseva na okretištu Črnomerec gdje nijedan navodno ne proizvodi nepotrebnu buku nego ugasi motor.

image
Autobus ZET-a na stanici
Ela Pazdrijan

Bus ne leti

Upitali smo i vozača ZET-a što misli o ovome, a on tvrdi da je najbolje da stanari ukinu liniju i da busa nema jer on, kaže, ne može letjeti da bi postao bezvučan.

„Grijete li se doma kad je zima? Hladite li se kad vam je vruće? Niti se mogu grijati niti hladiti ako motor ne radi. A onda mi dođu ljudi koji kažu zašto je u busu toliko vruće, jesam li blesav pa ne znam upaliti klimu? Iskreno, nama je puno bolje odgovarala stanica koja je prije bila postavljena jer je tamo ugostiteljski objekt i mogli smo otići na WC, a bio je i dućan u kojemu smo mogli kupiti vodu“, u jednom je dahu objasnio vozač ZET-a kojeg smo zatekli na licu mjesta dok je pokraj autobusa odmarao na stanici.

image
Ispred zgrade im dnevno prođe i stotinjak ZET-ovih autobusa
Ela Pazdrijan
image
ZET-ov autobus na stanici
Ela Pazdrijan

Stanarima daje neslužbeni savjet neka se izbore da stanicu uopće nemaju. „Odite kod gradonačelnika i tražite promjenu, ZET odgovara Gradu, a situacija je takva da ja ne odlučujem ni o čemu“, strelovito zaključuje.

Stanari koji su se u desetak godina već nekoliko puta žalili u gradskoj vijećnici, gradskoj četvrti i mjesnom odboru, polako gube nade da će išta uspjeti promijeniti.

image
Stanari se žale zbog buke ZET-ovih autobusa
Ela Pazdrijan

Aktivna bitka

„Jednu nedjelju sjela sam na balkon, bio je lijep dan, pokušala sam čitati knjigu, no stigao je bus, zasmrdio je sve oko zgrade i nije prestajao drndati. Voljela bih da oni moraju 15 minuta provesti u prostoriji u kojoj se čuje samo ovaj zvuk kojem smo mi izloženi cijelog dana pa da vide kakav je to osjećaj“, govori Jasna Galić.

image
Stanari Gajnica ratuju sa ZET-om zbog glasnih autobusa
Ela Pazdrijan

Predstavnica stanara, Ljiljana Kahlina, koja se aktivno bori za stanicu, najavljuje kako će upravo ovo biti tema sljedećeg sastanka gradske četvrti. No pitanje je hoće li novi gradonačelnik htjeti stati na kraj mukama stanara koji svoj kvart, kad ne bi bilo buke od autobusa opisuju idiličnim, okruženim zelenilom, s dva vrtića, osnovnom školom, tržnicom i parkovima tik do zgrade. Pomakne li se stanica samo desetak metara naprijed, problem ovih stanara bio bi riješen.

image
Autobusi nekad stoje i desetak minuta ispred zgrade s upaljenim motorom
Ela Pazdrijan

Ako imate gradsku priču, javite nam na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 10:16