OGORČENA ZAGREPČANKA

‘Ne možemo se useliti u kuću jer 10 mjeseci čekamo priključak na vodu, a sada nas je dočekao novi šok‘

Najgore od svega je što nikoga ne možete dobiti na telefon niti vam žele dati ime osobe kojoj se možete obratiti, kaže Zagrepčanka

Marina Bizić

 Matija Djanjesic/Cropix

"Niti mi ne možemo useliti u našu novu kuću jer preko deset mjeseci čekamo da nam Vodoopskrba i odvodnja javi jesu li nam odobrili zahtjev za vodni priključak, a da bi stvar bila još gora, u međuvremenu su naše papire izgubili", obratila nam se uzrujana Zagrepčanka Marina Bizić nakon što je u Jutarnjem listu prošli tjedan pročitala identičnu ispovijest jedne zagrebačke obitelji.

Ta je obitelj na odobravanje zahtjeva za vodni priključak čekala 11 mjeseci, a Bizići niti približno ne znaju kada će doći na red iako je kuća u naselju Odra odavna gotova, sva infrastruktura postoji i još je preostalo samo spojiti glavni šaht s njihovim šahtom.

Dostavili i privolu susjeda

- Najgore od svega je što nikoga ne možete dobiti na telefon niti vam žele dati ime osobe kojoj se možete obratiti, a na šalteru su nam kazali kako je problem u tome što nemaju dovoljno cijevi s kojima bi nas spojili. Moj je suprug rekao da ćemo ih sami kupiti samo da to bude gotovo, ali kazali su da to ne dolazi u obzir - priča nam Bizić koja sa suprugom i dvoje djece živi u stanu koji im je po veličini neadekvatan.

image

Marina Bizić

Matija Djanjesic/Cropix

Bizići pritom nisu jedini koji su nam se javili nakon prvog teksta. Naime, kontaktirala nas je i građanka koja je zahtjev predala u listopadu, a iako su u međuvremenu dostavili i privolu susjeda s kojima dijele priključak, zahtjev još nije odobren.

- Na telefon se nitko ne javlja, uživo mi nitko ne može pomoći jer ljudi sa šaltera nisu zaduženi za rješavanje tih pitanja, a ne mogu doći do onih koji jesu. Referent mi je dao e-mail adresu na koju sam se također javila i pitala što je s ugovorom, ali nikada nisam dobila odgovor – ogorčeno nam prepričava situaciju u kojoj se našla.

image
Matija Djanjesic/Cropix

Da je znala koliko će se stvari zakomplicirati, tvrdi, dobro bi razmislila želi li uopće graditi kuću. Vjeruje da bi s kupnjom stana sve bilo puno jednostavnije, no ona i muž su odlučili da je bolji izbor kuća s dvorištem u kojem se njihovo troje djece može svakodnevno igrati. Radovi na kući traju i dalje, ova mlada obitelj živi u podstanarstvu, a Vodoopskrbe i odvodnje ni na vidiku.

- Žalosno je da u 21. stoljeću, u glavnom hrvatskom gradu, moramo moliti da nam se priključi voda, ono najosnovnije za život. I sada nam prilikom gradnje treba za žbuku i već nam je neugodno pitati susjede – žali nam se.

'Nepotpuna dokumentacija'

Kako je Jutarnji pisao prošloga tjedna, zbog zastoja u Vodoopskrbi i odvodnji, velik broj Zagrepčana i preko godine dana čeka na odobravanje zahtjeva za vodni priključak, a prema podacima koje smo dobili od tvrtke ViO, trenutno 34 posto od ukupnog broja koji je predao zahtjeve još uvijek nije dobio pozitivno niti negativno rješenje niti su potpisali ugovore.

image
Matija Djanjesic/Cropix

Od početka 2020. godine do danas Vodoopskrba i odvodnja je, naime, zaprimila 8135 zahtjeva za vodoopskrbne i kanalne priključke, a na temelju tih zahtjeva su kreirali 5402 naloga. U istom je razdoblju izvedeno 5211 priključaka, a preostalih 191 trebalo bi biti realizirano u roku od 90 dana od potpisivanja ugovora.

- Preostali zaprimljeni zahtjevi trenutno se ne mogu realizirati jer prilikom predaje zahtjeva stranke nisu dostavile potpunu dokumentaciju ili zbog toga što nisu zadovoljeni preduvjeti od strane podnositelja zahtjeva (izvedba okna/šahta od strane podnositelja zahtjeva) ili zbog nedostatka vodnokomunalne infrastrukture – opravdavali su se iz ViO, no iskustva naših čitatelja pokazuju da na priključke čekaju i oni koji su predali potpunu dokumentaciju.

image
Matija Djanjesic/Cropix

Glavni problem, naime, jest činjenica da ne postoji formalno - pravni rok u kojem ViO mora rješiti predane zahtjeve što znači da se oni mogu odobravati doslovno i nekoliko godina. Tek kad zahtjev bude rješen i ugovor potpisan, korisnici dobivaju informaciju da će im priključak biti spojen u roku od 90 dana.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. srpanj 2022 16:57