Iako smo o problemu nepropisnog zaustavljanja i parkiranja pisali već nekoliko puta, nove prijave čitatelja na adresu redakcije ne prestaju stizati. Priča koja je počela s kamionom s Kvaternikova trga, ubrzo se proširila po cijelom gradu.
Prva nova prijava odvela nas je u Martićevu ulicu, gdje je zaustavljeno taxi vozilo blokiralo izlazak iz Ratkajevog prolaza u Martićevu ulicu. Iza njega je zapeo golemi kamion pa je nastao čep. Nakon nekoliko minuta blokade, iz obližnjeg je kafića izašao vozač automobila i, prema riječima osobe koja nam je prijavu uputila, komentirao da se „ne može ni pomokriti”. Pošiljatelj prijave se dodatno požalio da nije bilo policije te da su ovakve situacije te koje dodatno zagušuju promet.
Sljedeća je prijava stigla sa zapada grada, iz ulice Ante Topića Mimare, gdje su automobili okupirali većinu pješačkog prostora. Na fotografijama koje smo primili jasno se vidi da su parkirani automobili blokirali nogostupe, zelene površine, čak i pješačke prijelaze, a čitatelj koji nam to šalje naglašava da je takav prizor svakodnevica.
Stanari tamo inače govore kako ovakva vrsta prometnog terora traje godinama.
Parking anarhija
Na meti je bila i tržnica Špansko, na kojoj su vozači odlučili sami postaviti svoja pravila. Naime, pored tržnice postoji javni parking, koji se pritom vodi kao treća zona, no preko tjedna zjapi prazan. S druge strane, sve ostale javne površine, koje nisu namijenjene za parking, prepune su parkiranih vozila.
- Mi ovdje ne pričamo o ljudima koji su samo skoknuli po dvije stvari na plac, već i o ljudima koji sjede na terasi kafića odmah uz navedenu ulicu. To nisu automobili koji su se zaustavili na par minuta, već je to njima najnormalniji standardni parking, žali se čitateljica u prijavi.
Osim toga, primjećuje da se pauk pojavljuje rijetko, a kada ga je posljednji put vidjela nije bio učinkovit.
- Samo jednom prilikom sam vidjela pauka da je došao, a on je išao od auta do auta i čekao da dođu vlasnici da maknu svoj auto da ga ne mora pokupiti. Kada je za otprilike pola sata pauk otišao (prazan, naravno), cesta se odmah ponovno pretvorila u parkiralište. I od tada se, a to je bilo prije barem 4-5 godina, nije apsolutno ništa promijenilo, dodaje nezadovoljna čitateljica.
Okupacija pješačke trake
Posljednja nam je prijava došla s istoka, iz Dubrave, gdje jedna ulica svakodnevno stvara stres građanima. Riječ je o Vinodolskoj ulici koja se spušta s Avenije Dubrava sve do Ulice kneza Branimira, a problem stvara od samog početka.
Vinodolska je jednosmjerna ulica s dvije trake, od kojih je jedna namijenjena za pješake. Ipak, ta se pješačka zona ne poštuje, već je uglavnom prekrivena zaustavljenim automobilima. Naime, na križanju ulice s avenijom nalazi se nekoliko ugostiteljskih objekata koji nemaju svoj parking te se nerijetko njihovi kupci zaustavljaju na toj pješačkoj traci. Čitatelj koji nam šalje informaciju i fotografije govori da ova situacija traje već 20 godina, a da policija i prometni redari nisu od velike pomoći.
Više ovlasti i brže kazne
Već smo objavljivali ispovijesti i fotografije dostavnih kamiona koji se zaustavljaju usred aktivnog prometa u jutarnjim satima, a onda smo dobili i informacije o nepropisnom parkiranju automobila.
O svemu smo razgovarali i s prometnim stručnjakom sa Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Markom Ševrovićem, koji je zaključio da će se ovakva situacija nastaviti, ako ne i pogoršati, ukoliko se ne postrože sankcije. Tada je naglasio da se po njemu rješenje očituje u dvije točke.
- Prvo, zakonska regulativa, odnosno treba dati ovlasti jedinicama lokalne samouprave. Maksimalno im treba dati ovlasti da mogu takve stvari kontrolirati i kažnjavati samostalno putem videonadzora. Drugo, kad se već ispiše kazna, ta kazna mora biti brza i učinkovita, da vi znate ako ćete stati nasred puta da biste otišli u pekarnicu, drugi dan dobit ćete kaznu na adresu. Dotad se stanje ne može promijeniti, tada nam je objasnio.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....