Na zagrebačkom tramvajskom okretištu Dubrava ovih su dana snimljene fotografije odbačenih pantografa, ostavljenih na javnoj površini bez vidljivih oznaka ili naznaka o njihovu statusu. Fotografije su se pojavile svega dva tjedna nakon što je tijekom jednoga vikenda u Zagrebu zabilježeno više kvarova upravo na ovom, za tramvajsko prometovanje ključnom dijelu opreme.
Pantograf je sustav koji omogućuje prijenos električne energije s kontaktne mreže na vozilo i bez njega tramvaj nije u mogućnosti prometovati. Svaki ozbiljniji kvar toga sustava redovito zahtijeva hitnu intervenciju, a neispravni pantografi u pravilu se zbrinjavaju sukladno pravilima o postupanju s tehničkim otpadom. No, iz fotografija iz Dubrave ne može se sa sigurnošću zaključiti jesu li u pitanju neispravni ili jednostavno rashodovani dijelovi, niti je vidljivo da bi riječ bila o službeno označenom prostoru za takav otpad.
Podsjetimo, krajem lipnja zabilježeno je više kvarova na tramvajskim pantografima. Najozbiljniji incident dogodio se 27. lipnja na Maksimirskoj cesti kada je s tramvaja linije 4, uz frcanje iskri i manju eksploziju, otpao pantograf. Oštećeno je staklo na vozilu, a otpali dio završio je na traci namijenjenoj prometovanju osobnih automobila. Promet je tada bio obustavljen 40 minuta. Iako su takvi incidenti relativno rijetki, taj je slučaj izazvao zabrinutost zbog mogućih posljedica po sigurnost sudionika u prometu.
Prema javno dostupnim informacijama iz dokumentacije o nabavi, neispravni dijelovi u pravilu se odlažu na za to predviđenim lokacijama, pod kontroliranim uvjetima, uz evidentiranje u tehničkoj dokumentaciji. Na fotografijama iz Dubrave ne vide se takve oznake. Nije poznato je li riječ o dijelovima koji su već povučeni iz uporabe ili o onima koji tek čekaju daljnju tehničku obradu.
Poslali smo upit ZET-u, a isti ćemo po primitku objaviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....