Arhitektonski ured 3LHD napravio je još 2021. studiju urbane revitalizacije zone bivše tvornice Gredelj, koja osim izmještanja Autobusnog kolodvora sa sadašnje lokacije predviđa i podizanje željezničke pruge, zelene površine, trg i prostore za javne sadržaje poput tržnice, muzeja, pa čak i nove scene HNK, nedavno otvorene u Adžijinoj ulici.
3LHD-ovci su novi Autobusni kolodvor htjeli smjestiti na mjestu nekadašnje Zagrebačke banke, u blizini ulaza u pothodnik Importannea. Prema njihovoj zamisli, autobusni terminal nalazio bi se pod zemljom te bi podzemnim tunelom bio spojen sa željezničkim kolodvorom, s kojim bi tako tvorio veliko prometno čvorište grada.
Na toj je lokaciji prije 12 godina zatvorena poslovnica Zagrebačke banke, a zemljište na kojem se ruševni objekt nalazio do prošle godine kupio je 2018. godine poduzetnik i vlasnik lanca ljekarni Josip Baričević. Cijena na javnoj dražbi bila je tada 75 milijuna kuna, a Baričević ondje od ljeta 2024. gradi trgovački centar s uredskim prostorima.
Tomislav Tomašević otkrio je jučer da je Grad ponudio otkupiti to zemljište od privatnog vlasnika, na što ovaj nije pristao, te će za premještaj Autobusnog kolodvora ipak morati pronaći drugu lokaciju u sklopu kompleksa Gredelj, nekoliko stotina metara istočnije od bivše zgrade ZABA-e.
Na tom se području trenutačno izvode radovi izgradnje novog privremenog parkirališta s 425 mjesta za automobile. Negdje na toj lokaciji će se u budućnosti nalaziti i novi autobusni kolodvor, koji je gradonačelnik Tomašević opisao kao „dugoročno rješenje”.
Što se tiče parkinga, njegovo otvorenje prvotno je bilo najavljeno za kraj 2024. godine, ali taj posao još nije završen, a razlog je što su se tijekom radova ispriječile „nepredviđene okolnosti”. Osim parkirališta, otvoren je i davno zaboravljeni tunel koji su koristili radnici Gredelja, a koji povezuje parking s novim kulturnim centrom Paromlin.
Vjerojatno je gradonačelnik upravo mislio na taj pješački pothodnik kada je rekao da će novi autobusni kolodvor i Glavni željeznički kolodvor biti povezani. Izgradnja parkinga i uređenje tunela iznose nešto manje od tri milijuna eura s PDV-om.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....