Društvenim mrežama širi se snimka vandalskog čina iz novog ZET-ovog tramvaja. Kako javljaju čitatelji, išarana je unutrašnjost linije 13 (Žitnjak - Kvaternikov trg) na kojoj prometuje novi tramvaj garažnog broja 2411. Na snimkama se vide nečitljive škrabotine narančaste boje. Pošarana su sjedala i stakla na prozorima i vratima ZET-a.
U komentarima na društvenim mrežama jednoglasno se osuđuje ovaj čin i baca sumnja na maloljetnike. "Jamačno su roditelji ponosni na ovakve mladunce" i "Sramota! Zagrebu niti ne trebaju novi tramvaji kad će ih tako išarati. Treba pogledati kamere i naplatit dobru kazni" samo su neki od komentara koji se mogu pročitati.
Nije poznato kada su „grafiti” nastali, a odgovor na upit je li šteta sanirana objavit ćemo po primitku. U ZET-u zasad ne komentiraju je li šteta nastala tijekom redovne vožnje niti je li vozilo povučeno radi sanacije.
Riječ je o najnovijim tramvajima
Inače, riječ je o jednom od novih niskopodnih tramvaja iz serije TMK 2400, prvih koje je Zagreb nabavio nakon petnaest godina. Riječ je o vozilima proizvedenima u tvrtki Končar – Električna vozila, dužine 20,8 metara i kapaciteta 115 putnika. ZET ih ističe kao tiše, udobnije i pristupačnije u odnosu na stariju flotu, s naglaskom na lakši ulazak osobama smanjene pokretljivosti, korisnicima invalidskih kolica te roditeljima s dječjim kolicima.
Ukupna vrijednost nabave prvih dvadeset vozila iznosi 47,2 milijuna eura, a sredstva su osigurana iz Vladinog Mehanizma za oporavak i otpornost. Do kraja godine planirana je isporuka svih dvadeset tramvaja, dok bi sljedeće godine trebala uslijediti isporuka dodatnih dvadeset. Najnoviji primjerak iz serije u promet je pušten danas, i to na liniji 9, no vandalizirani tramvaj prometuje na liniji 13.
Prema dostupnim informacijama, oštećenja su uočili putnici koji su se u vrijeme incidenta zatekli u stražnjem dijelu vozila. Snimka se potom ubrzano proširila društvenim mrežama, potaknuvši raspravu o učestalosti vandalizma u javnom prijevozu te učinkovitosti sustava nadzora u novim tramvajima.
Iako su TMK 2400 opremljeni modernijim sigurnosnim rješenjima, učestali slučajevi oštećivanja upućuju na to da se problem i dalje javlja, osobito u večernjim satima i na duljim relacijama. ZET je ranije isticao kako troškovi sanacije izravno utječu na raspoloživost voznog parka te dugoročno opterećuju održavanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....