Od iduće godine u V. Gorici novi, moderniji autobusi

ZAGREB - Goričani bi se od iduće godine trebali do Zagreba i na prigradskim linijama voziti u novim, modernim autobusima, nakon 40-godišnjeg lošeg stanja u gradskom javnom prijevozu, jedne od vječnih rak-rana toga grada.



Gradsko poglavarstvo na današnjoj je sjednici, potpisivanjem “mandatnog pisma”, ušlo u 12,5 milijuna eura vrijedan projekt kojim će se u suradnji s Europskom bankom za obnovu i razvoj kupiti oko 50 novih autobusa. Oni će zamijeniti dosadašnje ZET-ove, kojima su putnici bili  nezadovoljni jer su ih nerijetko na stanicama čekala vozila koja su iza sebe imala i do dva desetljeća prijevozničkog staža.  U tijeku je 180.000 eura vrijedna izrada studije kojom će se, uz nabavu vozila, ustanoviti i tarifne odredbe za pojedinače vožnje, ali i kriteriji za budućeg koncesionara autobusnog prijevoza.



Tonino PiculaTaj je posao, naime, dosad izvršavao ZET, a njime građani nisu bili zadovoljni, prvenstveno zbog starosti autobusa, ali i zbog nezadovoljajućih tarifnih odredbi. Stoga će, kada autobusi budu nabavljeni, oni biti u vlasništvu Grada, odnosno posebne gradske tvrtke koja će uskoro biti utemeljena. - Ta se tvrtka neće baviti gradskim prijevozom, ali će imati vlasištvo nad autobusima i određivati kriterije za budućeg koncesionara autobusa i javnog prijevoza. To bi mogao biti i ZET, oni su prvi pozvani, ali sve ovisi o uvjetima koje će morati zadovoljiti - rekao je danas velikogorički gradonačelnik Tonino Picula.



Prema njegovim riječima, model suradnje Europske banke za obnovu i razvoj s Velikom Goricom jedinstven je i  primjenjiv i na druge segmente gradske komunalne i prometne infrastrukture. Prema tom će modelu sedam milijuna eura dati Europska banka, dok će ostalih 5,5 milijuna namiriti ostale, domaće banke petogodišnjim kreditima.  Tonino Picula vjeruje da će studija biti završena za četiri do šest mjeseci, a do kraja godine novi bi autobusi trebali stići u V. Goricu. Picula očekuje i da će dio novca, neutrošenog u postupku reorganizacije gradskog prijevoza, moći biti utrošen na gradnju javnih garaža kako bi se jednim udarcem “ubila i druga muha”, problem parkiranja u gradu.




Tomislav Kukec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. svibanj 2024 05:03