ČEKA SE POTHODNIK

Ovo je najopasniji pružni prijelaz u Zagrebu, HŽ ga nakon smrti ‘zabarikadirao‘: Autima zabranjeno, evo pravila za pješake...

Putnici kažu da su vlakovođe uvele praksu da prilikom dolaska na prijelaz trube kako bi dodatno upozorili pješake

Prijelaz preko tračnica kod Zapadnog kolodvora

 Anton Tipura/
Putnici kažu da su vlakovođe uvele praksu da prilikom dolaska na prijelaz trube kako bi dodatno upozorili pješake

Nema više prolazaka ispod rampe na najopasnijem pješačkom prijelazu preko tračnica u Zagrebu. Hrvatske željeznice postavile su zaštitnu ogradu kako bi povećali sigurnost pješaka. Na taj ih je potez ponukao tragični događaj od prije tri mjeseca u kojem je poginuo dječak na tom istom mjestu. Iako su tuda ranije prolazila i vozila, sada je zatvoren za cestovni promet.

Uz to, kažu nam pješaci, vlakovođe su uvele praksu da prilikom dolaska trube kako bi upozorili pješake.

Prijelaz se nalazi pored Zapadnog kolodvora i povezuje Ulicu Republike Austrije i Magazinsku ulicu na Trešnjevci, iznimno frekventne lokacije u gradu. Činjenica da tuda prođe velik broj ljudi dnevno čini ovaj prijelaz izrazito opasnim. Isto smatra i radnik HŽ-a koji se nalazi u kućici pored rampe. Ručno ju podiže tri do pet minuta prije nego što će se na tom prijelazu pojaviti vlak.

image

Kod prijelaza je postavljena zaštitna ograda

Anton Tipura/

- Iz smjera Jagićeve je vrlo opasno prolaziti kada je spuštena rampa. Tračnice kojima prolazi vlak udaljene su samo korak od rampe. Dovoljno je samo provući glavu ispod rampe u krivom trenutku da bi došlo do nesreće. Ljudi i dalje to rade. Vjerojatno neki i vide i čuju vlak, ali se u tom trenutku ‘zalede‘. Odsjeku im se noge i ne mogu izbjeći vlak, rekao je nakon tragedije u ožujku.

Tri kolosijeka iz oba smjera

Na tom se prijelazu nalaze tri kolosijeka, a vlakovi dolaze iz oba smjera. Ugrađena je i nova signalizacija koja još nije u funkciji. Prije postavljanje ograde, brojni su ignorirali spuštenu rampu i provlačili su se ispod nje. Neki su za sobom vukli i bicikle ili kolica za kupovinu, što ih je činilo sporijima. Inače, pješaci su se najviše žalili na rampu koja je, po njihovom mišljenju, predugo spuštena.

image

Prijelaz nije moguć vozilima

Anton Tipura/

Taj bi problem otklonilo jedno ozbiljnije rješenje koje je predstavio gradonačelnik Tomislav Tomašević. Nakon tragedije se opet povukla priča o gradnji pothodnika kojim bi se u potpunosti zaobišle smrtne posljedice zbog neopreznih prelazaka. Najavio je da bi radovi mogli početi sljedeće godine.

PROČITAJTE VIŠE Pogledajte prizore s najopasnijeg prijelaza u Zagrebu: ‘Ovdje je jučer poginuo dječak, danas više nitko ne pazi...‘

- Pokrenuli smo proceduru za pothodnik koji bi trebao tamo prolaziti, ne samo ispod željezničke pruge, nego bi trebao izaći kod Trga Franje Tuđmana. Taj projekt je pred lokacijskom dozvolom. Radimo na tome. Puno je mjesta u gradu na kojima treba napraviti podvožnjake, izjavio je gradonačelnik u ožujku.

image

Prijelaz kod Zapadnog kolodvora

Anton Tipura/
image

Ograde na prijelazu kod Ulice Republike Austrije

Anton Tipura/

Još se ne zna koji bi sve prijelazi u Zagrebu, uz ovaj najopasniji, mogli dobiti svoje pothodnike. Zna se ipak da HŽ Infrastruktura ide u projekt modernizacije 94 željezničko-cestovna i jednog pješačkog prijelaza automatskim elektroničkim signalno-sigurnosnim uređajima u cijeloj Hrvatskoj. Po svemu sudeći, postavljanje zaštitne ograde kod Zapadnog kolodvora predstavlja svojevrsno kratkoročno polu-rješenje dok se čeka izgradnja pothodnika. Radovi su krenuli početkom travnja, par tjedana nakon nesreće sa smrtnim posljedicama.

Milijunski projekt

Ukupna vrijednost projekta HŽ-a je 25 milijuna eura, od čega će 20 milijuna biti sufinancirano sredstvima Europske unije. Razdoblje provedbe trajat će do kraja 2026. godine.

Ciljevi projekta su smanjenje opasnosti koji proizlaze iz sjecišta dvaju zasebnih prometnih sustava, povećanje razine osiguranja na željezničko-cestovnim i pješačkim prijelazima, smanjenje broja prometnih nezgoda, smanjenje broja ljudskih žrtava te smanjenje troškova uzrokovanih prometnim nezgodama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
16. srpanj 2025 13:26