Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za medije povodom otvaranja DV Sv. Klara otkrio je kako se cesta planirana kroz naselje Botinec, koja je izazvala višemjesečne prosvjede i protivljenje lokalnih stanovnika, neće graditi.
- Cesta nije dobro ucrtana i nećemo je realizirati. Da bi se gradila, potrebna je odluka gradske uprave i Skupštine, a sigurno se to neće dogoditi u međuvremenu dok se donosi novi GUP. Novim GUP-om, koji će se početi izrađivati čim se usvoje izmjene, promijenit će se ruta.
Dodao je kako je trasa bila ucrtana i kao prometni pristup budućoj crkvi u Botincu, a onda produžena preko dvorišta ljudi. Međutim, dopis Zagrebačke nadbiskupije, koji je Jutarnji prvi prenio u ožujku ove godine, tvrdi kako Nadbiskupija nije podnijela nikakve zahtjeve za prometnicom. Zemljište na kojem je predviđena gradnja crkve ima izravan pristup postojećoj prometnici Dr. Luje Naletilića.
Podsjetimo, prvotna najava o gradnji prometnice izazvala je niz reakcija u naselju na jugozapadu Novog Zagreba. Stanovnici su još u ožujku pokrenuli inicijativu i peticiju kojom su zahtijevali obustavu planiranja, upozoravajući da cesta zadire u 27 dvorišta i vrtova, uključujući i zemljište dječjeg vrtića te garažu Dobrovoljnog vatrogasnog društva Botinec. Dio kuća, tvrdili su, morao bi se potpuno srušiti, a mnogi bi ostali bez dvorišta.
U tekstu peticije građani su naglašavali kako bi cesta narušila sigurnost i kvalitetu života, uništila zelene površine i otvorila prostor investitorima za gradnju višestambenih zgrada. Posebno ih je pogađala činjenica da više od 80 posto trase prolazi preko privatnih zemljišta, dok parcele agencija za nekretnine u neposrednoj blizini ostaju netaknute.
- Zbog izgradnje četiriju zgrada od osam stanova uništavaju se životi više od 40 ljudi - upozoravao je profesor Ivan Jajčević, predstavnik inicijative.
Protivljenje su izrazili i lokalni vatrogasci, upozoravajući da bi prepolovljavanje garaže smanjilo operativnost društva, a vrtić bi bio okružen prometnicama sa svih četiriju strana. Upozoravali su i na dodatne infrastrukturne probleme koji bi nastali neplanskom urbanizacijom naselja, uključujući kanalizacijski sustav koji teško podnosi i postojeće opterećenje.
Gradske službe dosad su tvrdile da sporni prometni koridori nisu predmet izmjena GUP-a te da je riječ o naslijeđenim rješenjima, što su stanari demantirali usporedbom važećih planova. Iako Tomašević na konferenciji nije izričito rekao kako je prometnica ucrtana u najnovijim izmjenama i dopunama GUP-a, stav oko prometnice vidljivo je ublažen u usporedbi s odlučnim odbijanjem Jajčevićevih tvrdnji kako sporna cesta nije ostavština vlasti Milana Bandića, već se pojavila tek u posljednjim izmjenama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....