SPORNA CESTA

Pobuna urodila plodom: Tomašević odustao od velikog projekta na jugu Zagreba!

Iako je gradska vlast prvotno inzistirala kako nisu oni ucrtali spornu cestu, na konferenciji za medije Tomašević je promjenio stav

Sporna cesta trebala je prolaziti kroz 27 privatnih dvorišta i parcela

 Damir Krajac/Cropix
Iako je gradska vlast prvotno inzistirala kako nisu oni ucrtali spornu cestu, na konferenciji za medije Tomašević je promjenio stav

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević na konferenciji za medije povodom otvaranja DV Sv. Klara otkrio je kako se cesta planirana kroz naselje Botinec, koja je izazvala višemjesečne prosvjede i protivljenje lokalnih stanovnika, neće graditi.

- Cesta nije dobro ucrtana i nećemo je realizirati. Da bi se gradila, potrebna je odluka gradske uprave i Skupštine, a sigurno se to neće dogoditi u međuvremenu dok se donosi novi GUP. Novim GUP-om, koji će se početi izrađivati čim se usvoje izmjene, promijenit će se ruta.

Dodao je kako je trasa bila ucrtana i kao prometni pristup budućoj crkvi u Botincu, a onda produžena preko dvorišta ljudi. Međutim, dopis Zagrebačke nadbiskupije, koji je Jutarnji prvi prenio u ožujku ove godine, tvrdi kako Nadbiskupija nije podnijela nikakve zahtjeve za prometnicom. Zemljište na kojem je predviđena gradnja crkve ima izravan pristup postojećoj prometnici Dr. Luje Naletilića.

image

Planirana cesta prolazila bi kroz dvorište dječjeg vrtića i garažu DVD-a Botinec

Ronald Gorsic/Cropix

‘Prepolovit će nam vrtić, oko djece će juriti kamioni, ostat ćemo bez polovice DVD-a i bez 27 dvorišta, a dvije kuće imat će vrata na cesti‘

Podsjetimo, prvotna najava o gradnji prometnice izazvala je niz reakcija u naselju na jugozapadu Novog Zagreba. Stanovnici su još u ožujku pokrenuli inicijativu i peticiju kojom su zahtijevali obustavu planiranja, upozoravajući da cesta zadire u 27 dvorišta i vrtova, uključujući i zemljište dječjeg vrtića te garažu Dobrovoljnog vatrogasnog društva Botinec. Dio kuća, tvrdili su, morao bi se potpuno srušiti, a mnogi bi ostali bez dvorišta.

image

Sporna cesta trebala je prolaziti kroz 27 privatnih dvorišta i parcela

Damir Krajac/Cropix

U tekstu peticije građani su naglašavali kako bi cesta narušila sigurnost i kvalitetu života, uništila zelene površine i otvorila prostor investitorima za gradnju višestambenih zgrada. Posebno ih je pogađala činjenica da više od 80 posto trase prolazi preko privatnih zemljišta, dok parcele agencija za nekretnine u neposrednoj blizini ostaju netaknute.

image

Zbog prometnice bi se u cijelosti rušila kuća, a dvije kuće bi ostale bez dvorišta

Ronald Gorsic/Cropix

- Zbog izgradnje četiriju zgrada od osam stanova uništavaju se životi više od 40 ljudi - upozoravao je profesor Ivan Jajčević, predstavnik inicijative.

Protivljenje su izrazili i lokalni vatrogasci, upozoravajući da bi prepolovljavanje garaže smanjilo operativnost društva, a vrtić bi bio okružen prometnicama sa svih četiriju strana. Upozoravali su i na dodatne infrastrukturne probleme koji bi nastali neplanskom urbanizacijom naselja, uključujući kanalizacijski sustav koji teško podnosi i postojeće opterećenje.

image

GUP-om iz 2016. nije ucrtana sporna prometnica

image

U grafičkom prikazu prijedloga izmjene i dopune GUP-a iz 2025. ucrtana je sporna prometnica

Gradske službe dosad su tvrdile da sporni prometni koridori nisu predmet izmjena GUP-a te da je riječ o naslijeđenim rješenjima, što su stanari demantirali usporedbom važećih planova. Iako Tomašević na konferenciji nije izričito rekao kako je prometnica ucrtana u najnovijim izmjenama i dopunama GUP-a, stav oko prometnice vidljivo je ublažen u usporedbi s odlučnim odbijanjem Jajčevićevih tvrdnji kako sporna cesta nije ostavština vlasti Milana Bandića, već se pojavila tek u posljednjim izmjenama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 21:35