ZA KONCERT SPREMAN

Poznati hrvatski dizajner sprema provokaciju za Thompsona na Hipodromu: ‘Baš me zanima što će policija...‘

Majica s natpisom "Thompson" nije moda, već promišljeni dizajnerski komentar, kaže autor koji želi otvoriti raspravu o simbolima

Boris Ljubičić

 Darko Bavoljak/
Majica s natpisom "Thompson" nije moda, već promišljeni dizajnerski komentar, kaže autor koji želi otvoriti raspravu o simbolima

Dok javnost bruji o skorašnjem koncertu Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu za koji je (ras)prodano 500 tisuća ulaznica, svoj komentar dao je i hrvatski dizajner Boris Ljubičić. Ovaj velikan hrvatskog dizajna u javnosti se pojavio s majicom natpisa Thompson koja je zbog svoje posebnosti izazvala pažnju javnosti. Dizajnom ova majica lik Marka Perkovića Thompsona stavlja u kategoriju „it“ pjevača.

- Htio sam sve takozvane velike projekte; javne, važne, političke; civilizirati dizajnom, govori Ljubičić za Jutarnji, komentirajući vlastiti vizual u kojem je riječ "Thompson" oblikovana tako da su slova O i N istaknuta velikim tiskanim slovima. Slojevita igra značenja, uz tanku ironijsku nit koja ne puca pod pritiskom doslovnosti.

image

Tiskano je samo 50 majica

Darko Bavoljak/

Ljubičić napominje kako je oduvijek vjerovao da je dizajn simbol. Donositelj promjene. Ne dekoracija.

Majica koja je odjeknula dizajnerskim kuloarima zapravo je stari koncept iz 2005. godine, otisnut u samo 50 primjeraka. Uz crnu, postoji i bijela verzija majice s crnim tekstom. Arhivske fotografije mladih koji skaču u tim majicama ima već godinama, kaže. No, ključno mu je bilo istaknuti ideju koja stoji iza same riječi.

image

Prije 20 godina dizajn su za Ljubičića promovirali mladi

Privatna Arhiva/

Naglasio slog ‘ON‘

- Radi se jednostavno o tome da je "on" pojam. Bez obzira s koje strane to gledali, političke ili neke druge. Zato je na majici naglašena riječ "on". Na engleskom znači uključiti. Na hrvatskom znači on. Inkorporacija slova O, koje ide i naprijed i natrag, formira riječ koja se diskretnije vidi, otkriva Ljubičić pozadinu svoje ideje.

image

Natpis je tiskan i na bijele majice

Privatna Arhiva/

Time je, kaže, htio da se Thompsonova pojavnost u javnosti interpretira određenije. Jasnije nego što su to pjevački uspjesi. Ili sklonost prema nekoj političkoj opciji. Koja je, kako dodaje, jedno vrijeme trajala. A sada više nije.

Ali tu nije stao. Najavljuje i drugi, još provokativniji vizual. Onaj koji nosi natpis: "Za dom".

- Ali kod mene dolje ispod piše spermi. To nitko ne primijeti. Kad bi djeca ulazila tamo na koncert, policija bi im rekla da ne može. Pa bi ona gledala: kako ne može? I zašto ne može, govori kroz smijeh.

image

Provokativni dizajn Borisa Ljubičića

Boris Ljubičić/Boris Ljubičić
image

Provokativni dizajn Borisa Ljubičića

Boris Ljubičić/Boris Ljubičić

Suberzivni vizuali

Boris Ljubičić jedan je od najznačajnijih hrvatskih grafičkih dizajnera. Njegova su vizualna rješenja intervencije u prostor politike, identiteta i kolektivne memorije. Njegov rad karakteriziraju minimalistički izraz, semantička gustoća i promišljen odnos prema jeziku i simbolima. Od logotipa Republike Hrvatske do niza subverzivnih plakata i izložbi, Ljubičić sustavno koristi dizajn kao sredstvo javnog dijaloga.

Upravo je Ljubičić autor danas prepoznatljivih hrvatskih "kockica". Kvadratića koji su postali simbol nacionalnog identiteta, osobito u sportu. Još 1990-ih osmislio je vizualni identitet Hrvatske temeljen na izmjeni crvenih, bijelih i plavih kvadrata/projekt zastave, te crveni i plavi kvadrat kao vizualni kod. Njegov zaštićeni koncept "Hvadrati" tek treba zaživjeti i biti primijenjen na niz sadržaja, pa i na dres hrvatske nogometne reprezentacije. Umjesto pojma "kockice", Ljubičić preferira naziv "kvadratići" ili kvadrati kao pojam: „Hrvati su kvadrati!“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 13:24