STIŽE JOŠ STUPIĆA

Preko noći u centru Zagreba osvanula ‘pijana‘ ulica, vozači u čudu, doznajemo što se događa: ‘Nema više po starom...‘

Grškovićevom ulicom u blizini Parka Ribnjak prolazi čak pet autobusnih linija, a jednu prometnu traku sada su značajno suzili

Krivudave prometne trake

 Anton Tipura/
Grškovićevom ulicom u blizini Parka Ribnjak prolazi čak pet autobusnih linija, a jednu prometnu traku sada su značajno suzili

Grškovićeva ulica u središtu Zagreba napokon dobiva parkirna mjesta. Za sada su iscrtali njih 14, a ukupno će ih biti čak 57. Radovi su započeli početkom tjedna i trajat će to kraja sljedećeg. Osim novih parkirnih mjesta, precrtane su i stare linije koje su dijelile kolne trake. Nove linije su neobično krivudave, a prometna traka koja vodi niz ulicu do križanja s Ulicom Medveščak se znatno suzila - u prosjeku otprilike 30 centimetara.

Stanari Grškovićeve već su pola godine mogli kupovati povlaštene parkirališne karte pošto su uvođenjem blokovskog parkiranja pripali Bloku 2. Ipak, povlasticu parkiranja u svojoj ulici nisu mogli iskoristiti zato što parkirališnih mjesta tamo nije bilo. Ta činjenica ipak nije sprječavala vozače da ilegalno parkiraju svoje automobile na nogostupu zbog čega su akcije prometnih redara u ulici bile česte. Znalo je biti napisano na stotinu kazni.

image

Krivudave prometne trake

Anton Tipura/

Novi izgled ulice zbunio je vozače. Promjene su najavili u studenom prošle godine i šest mjeseci kasnije su stigle. Njome prolazi čak 5 autobusnih linija što čini prometovanje ulicom dodatno kompliciranim. Naime, vozila sada često voze po sredini ulice zato što je preuska da bi se prometne trake ispoštovale. Kontroverzni ZET-ov zviždač, Neven Brnjas, prenio je snimku vozača autobusa koji se Grškovićevom ulicom spuštao vozeći po sredini trake. Okolnosti na cesti su takve da parkirani automobili i dalje smetaju onima u pokretu.

Preuske trake?

Uska traka ne predstavlja problem samo za autobuse, već i za osobne automobile. Mnogi su vozili opasno, sredinom kolne trake ili su se morali zaustaviti i propustiti vozila iz suprotnog smjera. Uz to, gotovo stotinu nelegalno parkiranih automobila zauzeli su nogostupe. Osim što su pješacima oduzeli prostor i doslovno ih prisilili na hodanje cestom, sada su opasnost i za automobile u prometu.

PROČITAJTE VIŠE Na ulicu izlazi ujutro ili po noći, uredno fotografira vozila i prijavljuje ih. Javio nam se i objasnio zašto to radi

Prometne nesreće tu nisu rijetkost. Zbog svega navedenog, u ulici se čak pojavio i njen ‘čuvar‘ koji je mjesecima bilježio stanje i fotografirao nepropisno parkirane automobile. Prozivao je nadležne zbog neučinkovitih i krnjih rješenja, a posebno se okomio na voditelj odjela prometnog redarstva, Antuna Filkovića. Samo u ovoj godini, u periodu od 1. siječnja do 14. svibnja, službenici Odjela prometnog redarstva na predmetnoj lokaciji Ulica Nikole Grškovića, ispisali su 280 prekršajnih sankcija sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

image

Automobili su i dalje nepropisno parkirani duž cijele ulice

Anton Tipura/

Nema više nepropisnog parkiranja

I ostali stanari Grškovićeve su negodovali zbog stanja u ulici. Pozdravljaju uvođenje reda, ali kažu da o novim planovima nisu bili obaviješteni. Uz problem nepropisnog parkiranja, navode i učestale prolaske autobusa - njih oko 400 dnevno u oba smjera.

- Imamo oglasnu ploču u parkiću, ali obavijest o promjenama u ulici nisu stavili. Zbunjeni smo zato što ne znamo koliko će mjesta biti niti kako će ih staviti. Svi smo zadovoljni zato što se barem nešto pokrenulo. Ipak, busevi se i dalje vrlo teško mimoilaze, započela je dugogodišnja stanarka ulice.

image

Nova parkirališna mjesta u Grškovićevoj, vertikalna signalizacija još nije postavljena

Anton Tipura/

Kaže kako će napokon moći legalno parkirati automobile u svojoj ulici. Parking su do sada plaćali dvostruko - kroz PPK i kroz kazne prometnih redara. Nastavlja kako se i dalje bore protiv brojnih autobusnih linija koje prolaze ulicom. Posebno su problematične dvije.

Previše autobusa

- Ne znam zašto Grškovićevom prolazi toliko linija. Konstantno voze ulicom. Linija 226 prvu vožnju ima u 4:30, a zadnju iza ponoći. I druga linija, 203 počinje rano, a završava prometovanje deset minuta iza ponoći. Cijeli dan, gotovo bez prestanka, tutnje ulicom, a zgrade su preblizu pa se svaki prolazak osjeti. Tražili smo preko gradskog vijeća da se izmjene trase tih linija. Mogu voziti i Mirogojskom koja nije toliko gusto nastanjena. Također, ideja je bila i da se ulica pretvori u jednosmjernu, ali i od toga, izgleda, ništa, završava stanarka Grškovićeve.

image

Pješaci zbog automobila na nogostupu moraju hodati cestom

Anton Tipura/
image

Iscrtavanje parkirališnih mjesta u Grškovićevoj

Anton Tipura/

Iz Grada odgovaraju kako su na temelju zahtjeva stanara Grškovićeve ulice za rješavanje dugogodišnjeg problema nepropisnog parkiranja izradili prometni elaborat te su pribavili sve potrebne suglasnosti za uspostavu parkirališnih mjesta, uz povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu. Na dionici Grškovićeve ulice, od ulice Medveščak do Bijeničke ceste, uspostavit će se uzdužna parkirališna mjesta uz zapadni rub kolnika, djelomično na kolniku i nogostupu. Pješacima će i dalje biti omogućeno nesmetano kretanje nogostupom, budući da je osigurana njegova minimalna širina od 1,60 metara.

- Radi povećanja prometne sigurnosti i osiguravanja poštivanja ograničenja brzine, u zoni parkirališta izvodi se i devijacija prometnih traka i njihovo suženje na širinu od 3,00 metra. Potencijalne površine za nepropisno parkiranje bit će zaštićene postavljanjem zaštitnih stupića i označavanjem prometne površine oznakama zabrane parkiranja, objašnjavaju.

Također, u cilju dodatnog povećanja sigurnosti, prometnim elaboratom predviđeno je premještanje dvaju autobusnih stajališta, napisali su. Autobusno stajalište u smjeru juga premješta se iz zone raskrižja s Rockefellerovom ulicom 20 metara južnije, između kućnih brojeva 31A i 31B. Autobusno stajalište u smjeru sjevera, kod kućnog broja 44, premješta se 20 metara sjevernije od postojećeg pješačkog prijelaza. Radove izvodi Zagrebački holding d.o.o. – Podružnica Zagrebačke ceste.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (4)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Tomaševiću zahvaliti jer da nije njega ne bi bilo ničega. I još gore.

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Ovo je bulevar za neke ulice u Zagrebu

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Ovaj ***** koji je zaduzen za promet treba pod hitno u zatvor ako ga ne spasi Vrapče!? Uzas, pa ovo je za tuzbu svih vozaca da u biti nemres proci u dva smjera zbog parkinga?

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
27. srpanj 2025 12:13