Stanari ulice Radnički dol u Zagrebu već sedam tjedana nemaju plin, a time ni grijanje ni toplu vodu.
Radovi na rekonstrukciji plinovoda započeli su krajem kolovoza, nakon što je Gradska plinara Zagreb 11. kolovoza obavijestila korisnike da će u osmom i devetom mjesecu provoditi zamjenu instalacija.
U obavijesti je stajalo da će radovi obuhvatiti 45 kućnih brojeva u Radničkom dolu, Britanskom trgu, Kukuljevićevoj i Pantovčaku. Plan je uključivao stavljanje postojećih instalacija izvan funkcije, izgradnju novih te prespajanje unutarnjih instalacija na nove priključke.
GPZ je tada najavio da će tijekom prespajanja doći do obustave plina koja može trajati nekoliko dana, uz napomenu da će opskrba biti omogućena tek nakon što korisnici pribave pozitivan nalaz dimnjačara i dokažu tehničku ispravnost trošila.
‘Tjednima živimo bez osnovnih uvjeta‘
Sedam tjedana nakon početka radova, stanari navode da su i dalje bez osnovnih uvjeta. Hrana se, kako navode, priprema u pećnicama ili na indukcijskim pločama. Posebno upozoravaju na obitelji s malom djecom, starije osobe i kronične bolesnike, među kojima su i pacijenti nakon transplantacije bubrega.
Stanari tvrde da nisu primili nikakvu službenu obavijest o završetku radova niti o planiranim rokovima. Prema njihovim navodima, radnici se u ulici pojavljuju rijetko, a asfaltiranje dijela površina provedeno je bez prethodne najave.
- Već tjednima živimo bez osnovnih uvjeta za život u samom centru Zagreba, bez ikakvih službenih obavijesti ili rješenja na vidiku – govori nam predstavnica stanara (podaci poznati redakciji).
U međuvremenu su stanari pokušali dobiti informacije, ali im s adrese gradskih službi do medijskih upita nije stizao odgovor. Kako nam tvrdi predstavnica, neizvjesnost je još jedan faktor stresa s kojim se moraju nositi. Najveći problem ipak su dodatni troškovi prilagodbe životu bez toplinske energije.
- Kupuju se električne grijalice, netko pojačava klima-uređaje, a neki u trenucima očaja čak koketiraju s idejom iznajmljivanja stana. Ne jer im se baca 500-tinjak eura u vjetar, već jer je nepodnošljivo.
Stanarima se nakupljaju dodatni troškovi
No, kako je predstavnica stanara otkrila, ovo nisu jedini troškovi koje su stanari ulice Radnički dol morali pokriti u razdoblju bez toplinske energije. Naime, GPZ je od stanara tražio atest za dimnjak ne stariji od šest mjeseci. Iako su atest radili prije pet godina kada su zadnji put rađene preinake na zgradi, stanari su novi atest ipak morali platiti 3000 eura iz pričuve.
- Preko ljeta smo se još mogli nekako snaći tuširanjem kod prijatelja ili čak hladnom vodom, Wim Hof metoda, kažu da je dobro za kožu i krvožilni sustav. No s prvim danima jeseni i osjetnim zahladnjenjem, situacija postaje dramatičnija – govori stanarka zgrade u Radničkom dolu koja ističe kako su svjesni da se radovi moraju izvršavati i pozdravljaju obnovu, ali napominje kako je riječ o krucijalnoj infrastrukturi da bi radovi smjeli toliko kasniti.
Osim narušenog životnog standarda, stanare brine i sigurnost gradilišta u sklopu kojeg se plinovod obnavlja.
- To gradilište uopće nije ograđeno i označeno prema zakonu. Pa tu je riječ i o velikim neograđenim rupama na kolniku i pločniku - upozorava Tamara Ilić, predstavnica stanara na adresi Radnički dol.
Ilić je izrazila zabrinutost i kvalitetom same obnove otkrivajući kako su joj iz Gradske plinare istaknuli kako je jedan od razloga zašto radovi kasne taj što obnova koju su izveli izvođači nije zadovoljila prvotne testove Gradske plinare.
- Nevjerojatno je da inspekcija tu nije dolazila. Imali bi pune ruke posla - zaključuje predstavnica stanara zgrade koja broji preko 40 stanova.
‘Iz Gradske plinare mole za strpljenje‘
Na apel stanara reagirala je Gradska plinara Zagreb. U odgovoru navode kako je GPZ investitor radova, dok je izvođenje povjereno ugovornoj tvrtki. Nakon dovršetka građevinskih radova provode se stručna ispitivanja radi osiguravanja potpune sigurnosti opskrbe.
- Prije puštanja plina potrebno je provesti tlačna ispitivanja novog plinovoda i kućnih priključaka. Puštanje plina u sustav započinje tek nakon što se dobiju zadovoljavajući rezultati svih ispitivanja - stoji u odgovoru plinare.
Dodaju da je plin u rekonstruirani plinovod već pušten, a da se paralelno obavještavaju krajnji korisnici o terminima puštanja plina u objekte.
- Razumijemo situaciju i činimo sve da opskrba bude što prije normalizirana. Iskreno nam je žao zbog neugodnosti koje su nastale - poručuju iz GPZ-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....